Sida 1 av 1

Markören syns inte i Firefox???

Postat: 2006-10-31 17:26
av riversswe
Hejsan!

Jag har precis moddat vårt nuvarande tema en del och nu så syns inte
text-markören längre, OBS!!! Bara i Firefox, i Internet explorer är allt frid och fröjd!

Någon som vet vad jag har förstört? eller hur jag ska lösa detta problem lite snabbt och smidigt?

Postat: 2006-10-31 18:48
av Kail
Om du satt bakgrundsfärgen på ett fält till vitt och satt en mörk bakgrundsbild borde detta kunna hända, i teorin. Sätt bakgrundsfärgen till samma färg som bakgrundsbilden för alla input och textarea.

Postat: 2006-11-01 07:47
av riversswe
Kail skrev:Om du satt bakgrundsfärgen på ett fält till vitt och satt en mörk bakgrundsbild borde detta kunna hända, i teorin. Sätt bakgrundsfärgen till samma färg som bakgrundsbilden för alla input och textarea.
Ok, jag ska kolla upp detta! Tack för förslaget.
Det konstiga är att det är bara i Firefox det inte fungerar, de andra webbläsarna jag har kollat i så funkar det felfritt....men jaja, tack ännu en gång.

Postat: 2006-11-02 12:26
av riversswe
Jag har nu testat precis allt, alla olika färgkombinationer och allt jag kan komma på, fast jag får fortfarande ingen TEXTMARKÖR i FIREFOX. Det måste vara något annat i stylesheet:en som inte firefox gillar. ÄR det någon som har något annat förslag på hur man kan kolla upp felet?

Antagligen så är det något litet som jag missat helt och hållet, eller jag har kombinerat någon av färgerna på fel sätt. Men det funkar som sagt felfritt i alla andra webbläsare.

Exakt vilken rad bestämmer hur "textmarkören" ska se ut i så fall?

Postat: 2006-11-02 13:30
av PazZze
tja, har du en sida att visa upp så kanske det går lättare att felsöka... (dvs en länk)

Postat: 2006-11-06 10:58
av riversswe
PazZze skrev:tja, har du en sida att visa upp så kanske det går lättare att felsöka... (dvs en länk)
Nope! har tyvärr ingen länk ännu då sidan inte ligger på nätet. Men jag kan infoga koden för style:en här senare under dagen, så kanske det är någon som ser något fel!?

EDIT:
Här kommer koden för style:sheeten. Antagligen så är det något jättelätt (Precis som vanligt) Men jag har totalt missat det i så fall. Hur som helst, så syns inte textmarkören i FIREFOX men den syns i alla andra Webbläsare.

Kod: Markera allt

body {
	background-color: #000000;
	color: #CCCCCC;
	font-family: Trebuchet MS, Tahoma, Verdana;
	scrollbar-face-color: #363636;
	scrollbar-highlight-color: #363636;
	scrollbar-shadow-color: #363636;
	scrollbar-3dlight-color: #888888;
	scrollbar-arrow-color:  #888888;
	scrollbar-track-color: #2A2A2A;
	scrollbar-darkshadow-color: #101010;
}

font,th,td,p { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif }

p, td { font-size: 11px; }

a:link {
	color: #C2C0AF;
	text-decoration: none;
}
a:visited {
	color: #C2C0AF;
	text-decoration: none;
}
a:active {
	color: #C2C0AF;
	text-decoration: none;
}
a:hover {
	text-decoration: underline;
	color: #E8E8D2;
}

hr	{ height: 0px; border: solid #666666 0px; border-top-width: 1px;}

.bodyline {
	background-color: #000000;
}

.forumline {
	background-color: #000000;
}

td.row1	{ background-color: #2A2A2A; }
td.row2	{ background-color: #363636; }
td.row3	{ background-color: #424242; }

th {
	color: #CCCCCC; font-size: 11px; font-weight : bold;
	background-color: #666666; height: 25px;
	background-image: url(images/cellpic3.gif);
}

td.cat,td.catHead,td.catSides,td.catLeft,td.catRight,td.catBottom {
	background-color:#474747; border: #000000; border-style: solid; height: 28px;
}

td.cat,td.catHead,td.catBottom {
	height: 29px;
	border-width: 0px 0px 0px 0px;
}
th.thHead,th.thSides,th.thTop,th.thLeft,th.thRight,th.thBottom,th.thCornerL,th.thCornerR {
	font-weight: bold; border: #000000; border-style: solid; height: 28px; }
td.row3Right,td.spaceRow {
	background-color: #474747; border: #000000; border-style: solid; }

th.thHead,td.catHead { font-size: 12px; border-width: 0px 0px 0px 0px; }
th.thSides,td.catSides,td.spaceRow	 { border-width: 0px 0px 0px 0px; }
th.thRight,td.catRight,td.row3Right	 { border-width: 0px 0px 0px 0px; }
th.thLeft,td.catLeft	  { border-width: 0px 0px 0px 0px; }
th.thBottom,td.catBottom  { border-width: 0px 0px 0px 0px; }
th.thTop	 { border-width: 0px 0px 0px 0px; }
th.thCornerL { border-width: 0px 0px 0px 0px; }
th.thCornerR { border-width: 0px 0px 0px 0px; }

.maintitle,h1,h2	{
	font-weight: bold; font-size: 22px; font-family: "Trebuchet MS", Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
	text-decoration: none; line-height : 120%; color : #EEEEEE;
}


.gen { font-size : small; }
.genmed { font-size : 11px; }
.gensmall { font-size : 10px; }
.gen,.genmed,.gensmall { color : #CCCCCC; }
a.gen,a.genmed,a.gensmall { color: #AAAAAA; text-decoration: none; }
a.gen:hover,a.genmed:hover,a.gensmall:hover	{ color: #EEEEEE; text-decoration: underline; }

.mainmenu	{ font-size : 11px; color : #DCDCDC }
a.mainmenu	{ text-decoration: none; color : #AAAAAA; }
a.mainmenu:hover{ text-decoration: underline; color : #EEEEEE; }

.cattitle		{ font-weight: bold; font-size: 12px ; letter-spacing: 1px; color : #BCBCBC}
a.cattitle		{ text-decoration: none; color : #BCBCBC; }
a.cattitle:hover{ text-decoration: underline; }

.forumlink		{ font-weight: bold; font-size: 12px; color : #AAAAAA; }
a.forumlink 	{ text-decoration: none; color : #AAAAAA; }
a.forumlink:hover{ text-decoration: underline; color : #EEEEEE; }

.nav		{ font-weight: bold; font-size: 11px; color : #CCCCCC;}
a.nav		{ text-decoration: none; color : #AAAAAA; }
a.nav:hover	{ text-decoration: underline; }

.topictitle	{ font-weight: bold; font-size: 11px; color : #CCCCCC; }
a.topictitle:link   { text-decoration: none; color : #AAAAAA; }
a.topictitle:visited { text-decoration: none; color : #999999; }
a.topictitle:hover	{ text-decoration: underline; color : #EEEEEE; }

.name	{ font-size : 11px; color : #DEDEDE;}

.postdetails	{ font-size : 10px; color : #CCCCCC; }

.postbody { font-size : 12px; line-height: 150%; }
a.postlink:link	{ text-decoration: none; color : #AAAAAA; }
a.postlink:visited { text-decoration: none; color : #999999; }
a.postlink:hover { text-decoration: underline; color : #EEEEEE; }

.signature { font-size : 11px; color : #BCBCBC; }

.code {
	font-family: 'Courier New', Courier, sans-serif; font-size: 11px; color: #BCBCBC;
	background-color: #161616; border: #BCBCBC; border-style: solid; border-width: 1px;
}

.quote {
	font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; color: #BCBCBC; line-height: 125%;
	background-color: #161616; border: #BCBCBC; border-style: solid; border-width: 1px;
}

.copyright	{ font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #999999; letter-spacing: -1px;}
a.copyright,a.copyright:visited,a.copyright:active	{ color: #999999; text-decoration: none;}
a.copyright:hover { color: #BCBCBC; text-decoration: underline;}

input,textarea,select {
	color : #666666;
	font: normal 12px Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
	border-color : #A0A0A0;
}

input.post, textarea.post {
	background-color : #FFFFFF;
}

select {
	background-color : #333333;
}

input { text-indent : 2px; }

input.button {
	background-color : #2A2A2A;
	color : #C2C0AF;
	font-size: 11px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
}

input.mainoption {
	background-color : #FFFFFF;
	font-weight : bold;
}

input.liteoption {
	background-color : #FFFFFF;
	font-weight : normal;
}

.helpline { background-color: #363636; border-style: none; }

@import url("formIE.css");
Hoppas det är någon här som hittar felet, det skulle vara guld värt! :D

Postat: 2006-11-06 16:10
av PazZze
är iaf inte fel i den css-filen...

i css är t.ex. a { cursor: help} som gör att man ändrar muspekare... det känns som om det är fel någon annanstans eller i firefox...

är det ett forum, eller en annan hemsida?

om du vill så maila mig html koden så kan jag titta på om jag ser något fel

Postat: 2006-11-06 21:13
av riversswe
Problemet är nu löst, jag gick in i supportforumet för Firefox och det visade sig vara ett kännt fel där. Jag gjorde som det stod i deras forum och la till följande:

Kod: Markera allt

caretColor:   #DDDDDD;
caretColorAlpha: 1; 
I style-sheet:en, så om det är någon annan som har liknande problem testa detta. Tack alla som försökte hjälpa mig iallafall, om ni inte hade kommenterat tråden hade jag säkert aldrig kommit fram till felet.

Postat: 2006-11-07 03:38
av Kail
Tack för att du uppdatera med lösningen! Jag ska komma ihåg detta ifall jag råkar ut för samma problem också. Jag antar att buggen är åtgärdad i Firefox 2 dock.

Postat: 2006-11-07 16:10
av riversswe
Kail skrev:Tack för att du uppdatera med lösningen! Jag ska komma ihåg detta ifall jag råkar ut för samma problem också. Jag antar att buggen är åtgärdad i Firefox 2 dock.
Så vitt jag vet är buggen ej åtgärdad i Firefox 2.0, men jag har inte full koll på vad som framkallar det. Jag gjorde en test med bara en helt plain htmlfil med ett formulär i och då funkade det i firefox? Tror det kan ha något med "Overflow-setting" i div-arna att göra, men jag är inte hundra. Om jag får tid att testa vidare så jag kan lokalisera buggen, så ska jag rapportera.