Plocka bort "Bevakningsmail"-funktionen för alla a
Postat: 2006-08-08 13:21
Hejsan!
Kör ett phpBB-forum på B-One's webbhotell och har ett problem när folk postar och ett bevaknings-mail skall gå ut. Verkar som att när jag kör utan SMTP, alltså med phpBB's egna mailfunktion som utnyttjar mail(); i php alt. sendmail så strular det. Får denna koden, men inte alltid:
Är det mailservern som är upptagen eftersom jag bara får det ibland?
Någon som har upplevt samma problem med sitt forum på B-one servers? Har testat med bl.a. Google's smtp.google.com som SMTP-server men blir bara "Could not connect to smtp host : 110 : Connection timed out".
Har ni någon idé?
Ni som inte vet någon behöver ju inte lägga in kommentarer som "B-one suger" etc. Jag vet om att de inte är de bästa&trevligaste, men det funkar (till viss del:)!
Om det inte finns någon lösning, skulle jag vilja inaktivera så det inte skickas ut dessa Bevaknings-mailen till användarna när det skrivits ett svar i tråden de bevakar? Hur kan man göra detta?
Tack på förhand!
jip
Kör ett phpBB-forum på B-One's webbhotell och har ett problem när folk postar och ett bevaknings-mail skall gå ut. Verkar som att när jag kör utan SMTP, alltså med phpBB's egna mailfunktion som utnyttjar mail(); i php alt. sendmail så strular det. Får denna koden, men inte alltid:
Kod: Markera allt
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : emailer.php
Någon som har upplevt samma problem med sitt forum på B-one servers? Har testat med bl.a. Google's smtp.google.com som SMTP-server men blir bara "Could not connect to smtp host : 110 : Connection timed out".
Har ni någon idé?
Ni som inte vet någon behöver ju inte lägga in kommentarer som "B-one suger" etc. Jag vet om att de inte är de bästa&trevligaste, men det funkar (till viss del:)!
Om det inte finns någon lösning, skulle jag vilja inaktivera så det inte skickas ut dessa Bevaknings-mailen till användarna när det skrivits ett svar i tråden de bevakar? Hur kan man göra detta?
Tack på förhand!
jip