Kan inte logga på med något annat konto än Admin

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

trakken
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2006-07-20 23:38
Svar: 0

Kan inte logga på med något annat konto än Admin

Inlägg av trakken »

Hej Allihop!

Jag har efter ett par dagars pillande och trixande fått igång ett PHPBB forum. Jag är inte så jätteinsatt i exakt hur det fungerar men jag har tyvärr inte möjlighet att köra en lokalSMTP server (eftersom min ISP blockar port 25). Jag tänkte därför att jag låter samtliga medlemmar joina forumet direkt efter dom joinar. Men när jag skapar ett konto så får jag upp felmeddelandet om att det inte gick att sända iväg något mail och kontot är inte aktivt. Jag har varit inne i admininställningarna och valt "Enable account activation: None". Detta bör väl göra att man skall kunna logga på kontot direkt eller? Snälla någon, hjälp mig med detta. Känns riktigt tråkigt att efter all tid jag lagt ned så är det bara jag som Admin som kan joina forumet. :(
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support
Inlägg: 1028
Blev medlem: 2004-05-10 10:19
Svar: 0
Ort: Stockholm

Inlägg av PazZze »

öö, att din isp blockerar bort 25 verkar ju dumt... det bör dom väl inte göra....

prova att ändra proten... den bör gå :)

felet är att vi inte heller är så jätte insatta i egna servrar... så det svårt att hjälpa...

fast smtp ska du inte behöva... man ska typ kunna skicka via php, men jag kan inte alltför mycket server så...
det jag vet är typ att http://easyphp.org/ ska räcka för phpbb
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Första frågan: kör du phpBB på egen dator eller på webbhotell? Jag tycker inte att det framgår till 100%.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
trakken
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2006-07-20 23:38
Svar: 0

Inlägg av trakken »

Hej Igen!

Ber om ursäkt att jag var oklar i min fråga. Det verkar löst sig till viss del nu. När jag kom ner till jobbet och testade att regga ett konto så fungerade det. Så det kan bero på att jag höll på localt och meckade. Jag kör en egen apache webserver.

Nu har jag problemet som jag angav i första posten. När man reggar en ny gäst så får man ju upp felmeddelande att mail inte går att sända iväg p.g.a. port 25 är blockad. Går det att välja bort så mail inte sänds? Så man slipper det felmeddelandet? Det ser ganska illa ut :/
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Kan du köra via phps mail-funktion? Alltså deaktivera SMTP i phpBB.

Det är mycket svårt för oss att hjälpa till med phpBB-problem på egna servrar. Det är så mycket som kan vara fel inställt!

Därför rekommenderar vi webbhotell :oops:
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
trakken
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2006-07-20 23:38
Svar: 0

Inlägg av trakken »

Löste mailproblemet tillslut. Genom att inaktivera felkoden på rad 245 genom att ange "//" så genereras inte felkoden. Eftersom jag satt bakom en låst 25:port så kunde jag ändå inte sända några mail. Jag tackar för hjälpen som ni gav!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster