Sida 1 av 1

Databasen växer oroväckande snabbt!

Postat: 2005-12-24 00:52
av Edman
Hej på er! (Och God Jul ;))

Den 10e December fick jag igång mitt forum, och öppnade det för allmänheten. Nu såhär 14 dagar senare så passade jag på att kolla databasen. Den var på 1,17mb, en siffra som i mina ögon är mycket hög! Forumet har i skrivande stund 118 medlemmar och 384 inlägg.

Precis när jag startat forumet har jag för mig att databasen låg på runt 300kb, om jag inte minns fel. Är denna ökning normal, eller bör jag oroa mig? Bara idag har databasen stigit från 1,06mb till 1,17mb.

Som sagt, tips mottages snabbt! Vill gärna veta ifall något står på tok..

Postat: 2005-12-24 13:05
av yoshy
Det är nog inget att oroa sig för...min databas är ca 4.5Mb stor har 17 användare och snart 2000inlägg....

Postat: 2005-12-25 08:23
av WickeD
Min databas är på över 7MB
Med 2254 inlägg.

Och 251 medlemmar.

Så det är nog normalt skulle jag tro.

Postat: 2005-12-25 14:21
av Edman
Oki, skönt! Nu får man bara hoppas att webbhotellet erbjuder en relativt stor databas, kunde inte se något i avtalet. Dock var jag nära att välja ett annat hotell där databasgränsen låg på 25mb, det lär man ju ha fyllt upp på ett halvår i fortsatt ökande takt.