Sida 1 av 1
Forum på min dator
Postat: 2005-12-14 20:51
av rallar3
Jag kan inte ha mitt "Forum" på min dator!!!!
Postat: 2005-12-15 00:36
av yoshy
Varför inte?
Postat: 2005-12-15 01:36
av Edman
Hur menar du? Kan du inte ha forumet på din dator som server, eller kan du inte surfa på forumet via din dator?
Postat: 2005-12-18 17:33
av Jessica
Sidan kan ju inte ligga på din dator, t.ex på C, då kan inte du se den från internet t.ex.
Du måste ju publicera den på en server o.s.v.
Eller hur menade du?
Postat: 2005-12-18 18:35
av yoshy
Jodå forumet kan visst ligga på datorn och nås från internet

dock en fördel om man har en dator som står uppkopplat mot nätet mesta delen av dygnet då iaf (=
Han ville ha forumet på datorn för att fixa med hemsidan innan han publicerar den "online" så att säga....problemet är iaf löst efter några om och men

Postat: 2005-12-18 20:27
av Jessica
yoshy skrev:Jodå forumet kan visst ligga på datorn och nås från internet

dock en fördel om man har en dator som står uppkopplat mot nätet mesta delen av dygnet då iaf (=
Han ville ha forumet på datorn för att fixa med hemsidan innan han publicerar den "online" så att säga....problemet är iaf löst efter några om och men

Så man behöver inte ha nåt webbhotell, egentligen? om man alltid e uppkopplad?

Postat: 2005-12-18 20:43
av PazZze
logiskt sätt ja...
men det är stabilare att ha ett webbhotel, då dom har snabbare lina, datorer (servrar) som är gjorda till den uppgiften, bättre skydd mot strömavbrott osv.
Om man kör på egen burk så bör det inte vara den som man normalt sätt sitter vid, utan en annan som bara har till uppgift att leka server.
Postat: 2005-12-18 20:50
av Holger
Dessutom är det mycket svårt för oss att ge support eftersom vi inte vet om fel som uppträder kanske har med taskig konfigurering av webbservern i burken att göra
(jag ger upp mycket snabbt när det gäller forum som körs i egen burk)
Postat: 2005-12-18 20:51
av Jessica
PazZze skrev:logiskt sätt ja...
men det är stabilare att ha ett webbhotel, då dom har snabbare lina, datorer (servrar) som är gjorda till den uppgiften, bättre skydd mot strömavbrott osv.
Om man kör på egen burk så bör det inte vara den som man normalt sätt sitter vid, utan en annan som bara har till uppgift att leka server.
okej

Postat: 2005-12-19 09:17
av yoshy
Holger skrev:Dessutom är det mycket svårt för oss att ge support eftersom vi inte vet om fel som uppträder kanske har med taskig konfigurering av webbservern i burken att göra
(jag ger upp mycket snabbt när det gäller forum som körs i egen burk)
Då törs jag då inte fråga om nå när jag får problem (= (kör sidan på en egen burk)
Postat: 2005-12-19 09:47
av Holger
Nejnejnej, fråga på bara! Det är ju inte bara jag som svarar på frågor här! Det är bara så att det är mycket svårt att supporta om forumet körs på den egna datorn ...