Sida 1 av 1

kan inte nå min administartions meny

Postat: 2004-01-23 18:19
av Christian Ekstrand
Kan som sakt inte nå administrations menyn, kan trycka på länken men det kommer bara fram "SIDAN KAN INTE VISAS" likadant är det på login och logout , fick veta på forumet här att man skulle ändra cookie inställningarna , sökvväg och så och det gjorde jag men nu som sakt kan jag inte nå administrations menyn eller logga in eller logga ut, vad ska jag göra? finns det nån fil i /Admin katalogen som innehåller cookie inställningar m.m?

Postat: 2004-01-23 20:03
av Kail
Om du inte har några inlägg kan du helt enkelt tömma databasen, radera filerna och sedan installera om ditt forum.

Vad är adressen till ditt forum?

Postat: 2004-01-23 20:25
av Christian Ekstrand
Vill inte radera allt, tog tid att fixa ny logo m.m

http://www.nordicrage.cjb.net
http://ekstrand.nu/nordicrage/index.php

Postat: 2004-01-23 20:43
av rivin
Du verkar inte ha mycket inlägg iofs...
Templaten kan du ju kopiera till någon annanstans och bara kopiera tillbaks det efter att du installerat om forumet.

Postat: 2004-01-23 21:38
av Christian Ekstrand
får väl göra det om jag orkar, hade iaf varit lättare att modifiera den filen där cookie information finns


men iaf vad för cookie sökväg ska jag skriva efter ominstallationen?

Postat: 2004-01-24 02:44
av Kail
Om du har phpMyAdmin kan du ändra cookie-inställningarna men om du är ovan är det enklare att installera om.

Postat: 2004-01-24 14:28
av Christian Ekstrand
tack Kail , hittade cookie inställningarna i phpmyadmin , men vad ska jag ställa det på?

sökvägen står nu på /nordicrage , lästa att det ska vara nån punkt först och sist men vad ska jag skriva?


cookie_path = .cjb.net

cookie_domain = http://ekstrand.nu

cookie_name = phpbb2mysql

vad ska jag skriva på dessa inställningar?

Postat: 2004-01-24 16:18
av Kail
Vad är den fullständiga adressen till ditt forum? Jag behöver dels veta cjb-adressen och den riktiga. CJB använder ibland fejkad forward genom frameset och därför ska man alltid ange den riktiga URLn som cookie-domän. Cookie-sökväg/path ska ska vara "/" (utan snuffar) och cookienamn kan vara vad som helst, phpbb2mysql är standard och du bör låta det vara som det är.
Om vi antar att din fulla URL är www.ekstrand.nu/forum ska cookie-domän vara .ekstrand.nu (med två punkter).

Postat: 2004-01-24 16:43
av Christian Ekstrand
okej nu kan jag nå adminisatrtions meny men kan fortfarande inte logga in och ut, kommer fram ett fönster med "kan inte visa sidan" tror samma sak händer vid registrering.

Postat: 2004-01-24 18:03
av Kail

Postat: 2004-01-24 18:21
av Christian Ekstrand
Tack!

Nu funkar forumet perfekt, tack för hjälpen.