Sida 1 av 1
Indexsidan syns inte
Postat: 2005-12-10 11:34
av Polargirl
Jag försökte installera en MOD, men det blev inte bra alls.

Nu har jag laddat upp filerna som de såg ut innan jag "moddade" (vet inte om man kan kalla det så *hehe*).
Nu är det så att jag inte får fram forumet när jag går in på index-sidan...

Hur kan det bli så? Filen är ju samma som den var innan.
Postat: 2005-12-10 12:57
av Kail
Ifall du ändrar filen eller ej spelar faktiskt mindre roll, phpBB har gemensamma filer med funktioner som används i alla delar av forumet. Dessa ligger katalogen include/ samt i common.php. Har du varit och ändrat i dessa och gjort något fel orsakar det helt klart problem.
Tog du säkerhetskopior innan?
Postat: 2005-12-10 14:00
av Holger
Kail: jag tror att Polargirl laddade tillbaka just säkerhetskopian. Och det var därefter det inte funkade längre.
Polargirl: vilken modd handlar det om? Vilka filer är berörda? Ändrades även databasen?
Hm, om jag går till inläggen direkt, t.ex.
http://www.carolaonline.com/forum/viewtopic.php?t=5 så visas de. Bara index-sidan tjurar!
Nu har jag laddat upp filerna som de såg ut innan jag "moddade" (vet inte om man kan kalla det så *hehe*).
Jo, det heter faktiskt så ...

Postat: 2005-12-10 18:09
av Polargirl
Jo, jag gjorde säkerhetskopior innan. Skulle inte våga ändra något annars...
Det var något så enkelt som att jag glömt att ladda upp originalfilen!

Så nu funkar det som det ska...
Postat: 2005-12-10 18:12
av Holger
Kanon!
