Skicka mass email till användare
Postat: 2005-11-18 22:12
Är det tillåtet, enligt lag, att skicka ut mass email till användare på forumet? Kanske bara reklam som inte är tillåtet?
phpBB-support, snack och diskussioner på svenska
https://phpbb.se/forum/
Hur ändrar man registreringsavtalet? Kan man göra det när folk redan registrerat sig?Email adressen är använd bara för att aktivera din registrering (och för att skicka nytt lösenord till dig om du råkar glömma det).
I filen language/lang_<language>/lang_main.php, där <language> är aktuell språk (english, swedish, ...), sök efterjohanlundin88 skrev:Hur ändrar man registreringsavtalet?
Kod: Markera allt
$lang['Reg_agreement'] = "<text>";Det kan ju vara både känsligt och tveksamt. Möjligen kan man ju tänka sig att lösa detta genom att skicka ett personligt meddelande (PM) till alla registrerade användare och informera om att användaravtalet är ändrat. Skicka i så fall med en kopia av (texten i) det nya registreringsavtalet.johanlundin88 skrev:Kan man göra det när folk redan registrerat sig?