Sida 1 av 1

phpBB Användarhandledning? phpBB Userguide, men på svenska!

Postat: 2005-11-09 23:14
av bico
phpBB Användarhandledning? phpBB Userguide, men på svenska!

För ett smakprov, klicka här.

För ytterligare information, klicka här.

Postat: 2005-11-10 08:44
av Kail
Bra initiativ även om vi själva tänkt göra detta. Dock finns det saker i din översättning jag skulle vilja ändra på, "bugs" heter exempelvis inte "löss" men "buggar" på svenska och traditionell datorlingo.

Postat: 2005-11-10 08:45
av Holger
En dröm! :D

Kontakta vår översättningsgrupp om du behöver stöd ... man skulle ju kunna dela upp det lite ...

Postat: 2005-11-10 09:02
av Kail
VI vill ju gärna publicera den här så klart.

Postat: 2005-11-10 18:39
av bico
Kail skrev:Bra initiativ även om vi själva tänkt göra detta.
Tack! Jag hoppas att jag inte tar ifrån er en avundsvärd arbetsuppgift.
Kail skrev:Dock finns det saker i din översättning jag skulle vilja ändra på, "bugs" heter exempelvis inte "löss" men "buggar" på svenska och traditionell datorlingo.
Jag är övertygad om att det kommer att finnas mängder med ord och uttryck som du och andra kommer att ha synpunkter på och kommentarer om. Jag tackar på förhand för allt som kan göra den svenska versionen av användarhandledningen korrekt(are) och användbar(are).

Jag är medveten om att "löss" som alternativ till och ersättning för "buggar" är en smula kontroversiellt, men å andra sidan så heter det ju faktiskt inte "avbugga" utan "avlusa"... ;-).

Nåväl, jag kommer dock att vid lämpligt tillfälle ändra från "löss" till "buggar".
Holger skrev:En dröm! :D
En sann dröm!
Holger skrev:Kontakta vår översättningsgrupp om du behöver stöd ... man skulle ju kunna dela upp det lite ...
Ok, tack för tipset.
Kail skrev:VI vill ju gärna publicera den här så klart.
Ok, jag återkommer när jag känner att den är tillräckligt klar för att publiceras officiellt via phpBB Sverige.

Postat: 2005-11-12 16:34
av Kail
Vi kommer nog gå över den själva, eller iaf kommer jag att göra det, i jakt på buggar i syfte att avbugga den. :P