phpBB Användarhandledning? phpBB Userguide, men på svenska!
Postat: 2005-11-09 23:14
phpBB-support, snack och diskussioner på svenska
https://phpbb.se/forum/
Tack! Jag hoppas att jag inte tar ifrån er en avundsvärd arbetsuppgift.Kail skrev:Bra initiativ även om vi själva tänkt göra detta.
Jag är övertygad om att det kommer att finnas mängder med ord och uttryck som du och andra kommer att ha synpunkter på och kommentarer om. Jag tackar på förhand för allt som kan göra den svenska versionen av användarhandledningen korrekt(are) och användbar(are).Kail skrev:Dock finns det saker i din översättning jag skulle vilja ändra på, "bugs" heter exempelvis inte "löss" men "buggar" på svenska och traditionell datorlingo.
En sann dröm!Holger skrev:En dröm!
Ok, tack för tipset.Holger skrev:Kontakta vår översättningsgrupp om du behöver stöd ... man skulle ju kunna dela upp det lite ...
Ok, jag återkommer när jag känner att den är tillräckligt klar för att publiceras officiellt via phpBB Sverige.Kail skrev:VI vill ju gärna publicera den här så klart.