Sida 1 av 2

Fungerar inte att logga in som admin

Postat: 2005-08-15 10:49
av Nian
Sedan den senaste uppdateringen har jag problem med att logga in som administratör.

Själva inloggningen fungerar fint, men när jag sedan klickar på "Gå till Administrations Panelen" så kommer jag till inloggningsrutan igen, och även om jag skriver in rätt lösenord där igen så hamnar jag fortfarande på samma sida.

Någon som vet vad som är fel? Finns det någon uppdatering som korrigerar denna bugg?

Postat: 2005-08-15 21:10
av PazZze
har du några moddar installerade? hur uppdaterade du, manuellt?

att inloggnings rutan kommer upp så fort du trycker på "Gå till Administrations Panelen" är en säkerhetsåtgärd, med att du inte kommer vidare verkar skumt.

du kan prova att trycka på länken, logga in. Efter det så kan du ändra adressen i adressfältet till ditt-forum/admin/ så kanske det fungerar bättre

Postat: 2005-08-16 08:57
av Nian
Nej, inga moddar.

Ja, jag uppdaterade manuellt till 2.0.16, och jag antar att det var efter den uppdateringen som det slutade fungera (har inte provat att logga in som admin förräns nu).

Ska uppdatera till 2.0.17 nu i veckan.. Det är inte så att det var en bugg i 2.0.16?

Det fungerade tyvärr inte att skriva in /admin/ efter adressen i adressfältet, hamnar på inloggningsrutan igen...

Postat: 2005-08-16 09:17
av Holger
Är du säker att du körde databas-uppdateringen när du uppdaterade till 2.0.16? Den var mycket viktig har jag för mig!

Postat: 2005-08-16 09:36
av Nian
Jag är nästan säker på det.
Kanske bäst att kolla trots allt, var hittar jag dessa ändringar? Så kan jag jämföra med databasen.

Har letat på phpBB.com men hittar inte..

Postat: 2005-08-16 09:37
av Holger
Kör helt enkelt install/update_to_latest.php som medföljer uppdateringen till 2.0.16!

Postat: 2005-08-16 09:42
av Nian
Rädd att jag inte har kvar uppdateringsfilerna.
Var hittar jag gamla versioner av phpbb såsom 2.0.16? Hittar bara nedladdning för 2.0.17 på phpbb.com.

Postat: 2005-08-16 09:47
av Holger

Postat: 2005-08-16 10:01
av Nian
Ja, den är körd ser jag...

Har du några andra idéer om vad som kan vara fel? Kollade även user_level på admin-användaren, där har den en 1:a, alla andra har 0:or samt tre moderatorer har 2:or. Stämmer ?

Postat: 2005-08-16 10:11
av Holger
Det verkar vara rätt.

Hm, har du raderat contrib- och install-mapparna?

Postat: 2005-08-16 10:16
av Nian
contrib.new/
Ligger kvar ser jag... kan det vara orsaken?

Postat: 2005-08-16 10:20
av Holger
Ta backup och prova att ta bort den.

Postat: 2005-08-16 10:56
av Nian
Har provat nu och det gjorde tyvärr ingen skillnad...

Postat: 2005-08-16 11:04
av Holger
Som sagt: du SKALL ju hamna hos inloggningsrutan när du vill komma åt admin-området (nyhet med 2.0.16!). Vad händer när du knappar in dit användarnamn och lösenord? Samma sak?

Prova att uppdatera till 2.0.17

Postat: 2005-08-16 11:10
av Nian
Jaha OK!
Men problemet kvarstår precis som du säger, oavsett om jag skriver in rätt användarnamn och lösenord eller inte så blir jag kvar på samma inloggningssida, jag kommer aldrig vidare till själva administrationspanelen.