Fix: Bugg vid nyregistrering i version phpBB2.0.6

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

utn
Medlem
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: 2003-11-13 12:16
Svar: 0
Ort: Täby

Fix: Bugg vid nyregistrering i version phpBB2.0.6

Inlägg av utn »

Jag har arbetat med phpBB 2.0.4 i flera månader men beslöt mig för en tid sedan att uppgradera till 2.0.6.
Därvid uppstod ett par smärre problem. Jag hade en MySQL-databas fylld med fakta och ville inte förstöra den.
Jag följde anvisningarna och kopierade config.phpfilen. Raderade därefter alla phpBB2.0.4 filer och FTP:ade in hela det nya filpaketet. Återställde min bevarade config.php-fil samt körde update_to_206.php som finns i ett directory install.. Detta modifierade min databas. Därefter, vilket är viktig avlägsnades directorierna: install och contrib med allt sitt innehåll från servern. Allt fungerade nu alla användare fanns kvar men ett problem uppstod man kunde inte registrera sig. Detta problem löstes med följande knep som jag fann på phpBB-communities:

Öppna: includes/usercp_register.php och finn:

Kod: Markera allt

if ($mode == 'register' && ($userdata['session_logged_in'] || $username == $userdata['username'])) 
ersätt med :

Kod: Markera allt

if ( $userdata['session_logged_in'] && $mode =="register" && $username == $userdata['username']) 
Kopiera och klistra med wordpad.

Lägger till denna brasklapp från källan:
You can try this fix. backup the necessary file, incase it does not work
Jag har sedmera utökat 2.0.6-versionen med mod: Favoriter redigerade svenska textfiler m.m. Forum finns här http://www.notiser.net
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Inlägg av Marcus »

Bedömmer att detta inte längre är fullt så viktigt, och gör om det till en vanlig tråd.

Inte många som installerar 2.0.6 idag, eller?

/Marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster