Sida 2 av 2
Hej netstamps - har samma problem med svenskan
Postat: 2005-11-03 20:47
av ahidman
Hej!"
Jag har samma problem med svenskan som "netstamps"
Jag har laddat ner och installerat helt enligt instruktionerna men när jag väljer "svenska" i administrationspanelen så är det fortfarande engelska som gäller!
Var sjutton skall man vända sig för att få en lösning på problemet.
Det måste ju finnas någon som vet
MVH
Anders
Postat: 2005-11-03 20:52
av Holger
Det är nog inte så stort problem.
Jag kan bara inte se hur mapparna ser ut på din server ...
Du måste se till att du har
Kod: Markera allt
language/
lang_english/*.php
email/*.tpl
lang_swedish/*.php
email/*.tpl
Kod: Markera allt
templates/
subSilver/
images/
lang_english/*.gif och *.jpg
lang_swedish/*.gif och *.jpg
Är det exakt så hos dig?
Har du packat upp ZIP-filen innan filerna överfördes (skratta inte! detta fel har dykt upp en gång innan!)?
/Holger
Postat: 2005-11-03 21:59
av Spidey
Netstamps skrev:Gjort följande ..
Language/lang_swedish/ där har det lagts två nya bibliotek CVS och EMAIL + en del filer
Templates/SubSilver/Images/lang_swedish
Jag kan välja språk i ADMIN men väljer jag svenska så är det fortfarande Engelska!!
What to to??
ahidman skrev:Hej!"
Jag har samma problem med svenskan som "netstamps"
Jag har laddat ner och installerat helt enligt instruktionerna men när jag väljer "svenska" i administrationspanelen så är det fortfarande engelska som gäller!
Var sjutton skall man vända sig för att få en lösning på problemet.
Det måste ju finnas någon som vet
MVH
Anders
Hej,
Jag tror jag vet vad ni båda gjort för fel.
Efter att ni valt "Swedish" i "Default Language" går ni in i eran profil på forumet (administratörens profil).
Välj "Swedish" där med.
Nu tror jag det kan funka.
Så var det klart
Postat: 2005-11-04 08:42
av Netstamps
Nu funkar det. var tvungen att välja svenska på två ställen.
Hmm... tråkigt att det inte går att lägga upp bilder direkt
Jag använder phpBB 2.0.15. några större skilnader till 0.18 ?
Postat: 2005-11-04 08:51
av Holger
Bra att det funkar!
Hmm... tråkigt att det inte går att lägga upp bilder direkt
Vad menar du?
Jag använder phpBB 2.0.15. några större skilnader till 0.18 ?
Ja! Mycket stora skillnader!
Uppdatera! Annars blir det jobbigt senare!
/H
Bilder
Postat: 2005-11-04 09:04
av Netstamps
Jag menat att det inte går att lägga upp på min server. Att ngn användare hos mig måste hänvisa till egen server!
Elller har jag missat ngt??
Hur går uppdateringen till??
Postat: 2005-11-04 09:09
av Holger
Jag menat att det inte går att lägga upp på min server. Att ngn användare hos mig måste hänvisa till egen server!
Elller har jag missat ngt??
Ursäkta! Jag förstår fortfarande inte riktigt vad du menar!
Vill du att användare ska ha möjligheten att visa bilder i forumens inlägg? Eller vill du ha ett sorts foto-album?
Eller menar du avatarer?
Hur går uppdateringen till??
Gör först backup av alla filer och databasen!
Ladda hem alla uppdateringsanvisningar
2.0.15 -> 2.0.16
2.0.16 -> 2.0.17
2.0.17 -> 2.0.18
härifrån:
http://www.phpbbhacks.com/forums/viewforum.php?f=34
Börja sedan med den första, läs instruktionerna ...
Hör av dig om du fastnar!
/Holger
Postat: 2005-11-04 09:16
av Netstamps
>>>Vill du att användare ska ha möjligheten att visa bilder i forumens inlägg?
Japp!
Postat: 2005-11-04 09:17
av Holger
Netstamps skrev:>>>Vill du att användare ska ha möjligheten att visa bilder i forumens inlägg?
Japp!
Ok! Då kan du installera File Attachment modden:
http://www.opentools.de
Om du inte har några moddar installerade än så kan du använda för-moddade filer som erbjuds där.