Hjälp mig med mitt diskussionsforum!

Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.

Moderator: Moderatorgrupp

Kategoriregler
Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.
Användarens profilbild
skorpion76
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2008-01-28 14:50
Svar: 0
Ort: Oskarshamn, södra Sverige

Hjälp mig med mitt diskussionsforum!

Inlägg av skorpion76 »

Jag har startat upp ett allmänt diskussionsforum. Det är inte riktigt färdigbyggt än, men jag vet inte hur jag ska få andra användare att vilja komma dit. Ännu har jag inte skrivit något i forumet. Det ser väldigt tomt ut, men om du ser det här kan du väl ändå ta dig en titt på forumet.
http://klotterplanket1.egetforum.se/
En användare som har tittat på mitt forum frågar om jag har skrivit någonting i sökvägarna till forumet. Det har jag inte gjort eftersom jag inte vet hur man gör. Det ska tydligen göras med html på något förbaskat vänster och det är jag riktigt kass på. Skulle du som ser det här vilja hjälpa mig med det?
Användarens profilbild
skorpion76
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2008-01-28 14:50
Svar: 0
Ort: Oskarshamn, södra Sverige

Re: Hjälp mig med mitt diskussionsforum!

Inlägg av skorpion76 »

Jag behöver hjälp med en annan grej också. Alla kategorier som jag har skapat i mitt forum syns inte. Varför gör de inte det? Ska man inte kunna skapa hur många kategorier som helst?
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Hjälp mig med mitt diskussionsforum!

Inlägg av Sinom »

Hej,

Du kan givetvis skapa hur många kategorier du vill. Det handlar bara om behörighet för att kunna se dom.

Du som administratör har inte rättigheter att se alla kategorier bara för att du är administratör. Du behöver gå in i kategoribehörigheter och justera lite.

Ang. tråden, är du ute efter support eller hjälp emot betalning?

- Sinom
Bild
Användarens profilbild
skorpion76
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2008-01-28 14:50
Svar: 0
Ort: Oskarshamn, södra Sverige

Re: Hjälp mig med mitt diskussionsforum!

Inlägg av skorpion76 »

Nej, jag kan inte betala och därför kan vi glömma betalning och sådana saker. Jag behöver bara få fler besökare, få veta lite hur jag kan locka folk att komma dit och se mitt forum och desutom behöver jag tips på bra trådstarter som lockar postare. Själv är jag urusel på det.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjälp mig med mitt diskussionsforum!

Inlägg av Holger »

Nya generella forum med en myriad av tomma kategorier är ganska dödfödda.
Starta med en mindre ansamling av kategorier och forum inom dina interesseområden, skriv sedan en mängd egna inlägg inom dessa områden.
Be sedan om förslag på nya kategorier och forum från medlemmarna.
Du behöver ju inte radera det som du har skapat, bara dölj det för gäster och vanliga användare.

Sedan: ha tålamod.

Alltså sammanfattat: innehåll, innehåll, innehåll, tålamod och sedan lite mer innehåll är det enda som gör att folk kommer till ditt forum, och stannar.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
skorpion76
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2008-01-28 14:50
Svar: 0
Ort: Oskarshamn, södra Sverige

Re: Hjälp mig med mitt diskussionsforum!

Inlägg av skorpion76 »

Holger skrev:Nya generella forum med en myriad av tomma kategorier är ganska dödfödda.
Starta med en mindre ansamling av kategorier och forum inom dina interesseområden, skriv sedan en mängd egna inlägg inom dessa områden.
Be sedan om förslag på nya kategorier och forum från medlemmarna.
Du behöver ju inte radera det som du har skapat, bara dölj det för gäster och vanliga användare.

Sedan: ha tålamod.

Alltså sammanfattat: innehåll, innehåll, innehåll, tålamod och sedan lite mer innehåll är det enda som gör att folk kommer till ditt forum, och stannar.
Jo, det är ju klatrt, men jag vet inte om jag ställer för konstiga eller dumma frågor. Jag skulle behöva tips på bra trådstarter som lockar medlemmar att komma till mitt forum.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjälp mig med mitt diskussionsforum!

Inlägg av Holger »

Trådämnena måste ju hålla sig till ämnet. Finns inga generella trådämnen som lockar folk.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
skorpion76
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2008-01-28 14:50
Svar: 0
Ort: Oskarshamn, södra Sverige

Re: Hjälp mig med mitt diskussionsforum!

Inlägg av skorpion76 »

Hur gör jag för att dölja kategorier som jag ännu inte hat postatt någonting i?
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster