Grundinställningar. Bl.a default Language

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
HasseTh
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-11-18 17:06
Svar: 0

Grundinställningar. Bl.a default Language

Inlägg av HasseTh »

Hallå på er. Hoppas någon kan hjälpa med mitt (antagligen) superenkla problem...

Jag har precis installerat phpBB 3.0.11 på våran domän på one.com. Men jag hittar inte var man ändrar typ "Default Language" och generella inställningar typ vad forumet skall heta (istället för texten "yourdomain.com").

Vad beträffar språket, så har jag installerat Svenska i ACP-panelen, under systems. Men det är ju fortfarande english som är valt som default (*). Hur sjutton byter man det? Jag har letat igenom flikarna i ACP-panelen, men verkar inte hitta just dessa grejerna.

Har jag gjort något fel..? Eller är jag blind..?

Tack på förhand
//Hasse
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Grundinställningar. Bl.a default Language

Inlägg av Sinom »

Hej HasseTh!

Ang. Språket så kommer alla NYA användare att få Svenska som förinställt språk. Om man redan har registrerat (som t.ex du har som är admin) så har man Engelska som språk. För att byta behöver man ändra i Kontrollpanelen.

Om man har flera användare och inte vill säga till dom hur man byter så kan man ändra forumets standard språk och sedan ta bort det engelska.

För att ändra "yourdomain.com", gå till Administrationspanel > Foruminställningar - Det är även här som man byter standardspråk.

- Sinom
Bild
HasseTh
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-11-18 17:06
Svar: 0

Re: Grundinställningar. Bl.a default Language

Inlägg av HasseTh »

Hallå Sinom

Så enkelt var det... :D
Stort tack för hjälpen..!

//HasseTh
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst