Phpbb > Facebook

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
dave333
Medlem
Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: 2003-10-27 12:38
Svar: 0
Kontakt:

Phpbb > Facebook

Inlägg av dave333 »

Hej!

Funderar vilken modd som rekommenderas av dom som testat dessa, vet att det finns en som användare facebook connect loggin, någon som är nöjd med det?

Sen undrar jag om någon har bakat in phpbb i ramarna på facebook som en egen app, så användaren slipper lämna facebook, erfarenheter?
Mvh
/David
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Re: Phpbb > Facebook

Inlägg av Holger »

Jag vet bara att flera moddare har lagt ner arbetet på FB-moddar efter det att de fick "hotfulla" mail från FB.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Phpbb > Facebook

Inlägg av Peetra »

Nu Holger får du gärna berätta mera!
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Re: Phpbb > Facebook

Inlägg av Marcus »

Håller med Peetr... Nyfiken...
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Re: Phpbb > Facebook

Inlägg av Holger »

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... #p13010624
Läs "bakåt" i tiden.
"keitzy" Damien Keitel har haft mycket problem med FB.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
hyppe
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2010-04-04 22:27
Svar: 0

Re: Phpbb > Facebook

Inlägg av hyppe »

Jag känner att jag tappat mycket folk från mitt forum till facebook, enbart pga smidigheten som finns på facebook..
Finns det i dag inget bra facebook addon till phpbb? googlade lite men svårt att hitta svar.

Vill att anv tex ska kunna logga in med facebookprofilen på forumet utan att behöva skapa nytt medlemskap på på forumet (vilket avskräcker många från att ens bli medlemmar då det tar "tid").
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 11527
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 14

Re: Phpbb > Facebook

Inlägg av Sinom »

Du kan göra ditt forum som Facebook - http://phpbbsocialnetwork.com/index.php

Du kan även göra så att man loggar in med Facebook - https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... strations/

- Sinom
Bild
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster