Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Sedan jag flyttade mitt forum http://www.edsforum.com skapas det märkliga rutor ovanför och under inläggen som skrivs. Under "Snack" finns ett inlägg "Test", även gloabal anslag blir så här. Vad har gått snett och hur kan jag åtgärda det?
Tack på förhand!
Tack på förhand!
- egetforum.se
- Gammal medlem

- Inlägg: 90
- Blev medlem: 2006-01-20 18:15
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Vad är det för rutor du ser, då jag inte ser några, du kanske kan bifoga en skärmdump?
Administratör för EgetForum.se
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Åh, då är det tydligen något som bråkar endast när man är inloggad!
Så här ser det ut.
Så här ser det ut.
- egetforum.se
- Gammal medlem

- Inlägg: 90
- Blev medlem: 2006-01-20 18:15
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Har du editerat mkt i viewtopic_body.html ?
Administratör för EgetForum.se
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Dessvärre inget alls. Har dock upptäckt att rutorna endast kommer när jag skriver ett blogginlägg efter att ha installerat user-blog-mod. Nu vet jag bara inte var jag ska börja leta efter felet. :S
Så här ser installeringsansivningarna ut http://www.edsforum.com/install.xml om någon har lust att kika på det hela. Jag vet helt enkelt inte var jag ska börja, vad som kan vara fel.
EDIT: Nähä, det gick ju inte så bra! Nå, då kan ni inte kika på installeringsanvisningarna då tyvärr.
Så här ser installeringsansivningarna ut http://www.edsforum.com/install.xml om någon har lust att kika på det hela. Jag vet helt enkelt inte var jag ska börja, vad som kan vara fel.
EDIT: Nähä, det gick ju inte så bra! Nå, då kan ni inte kika på installeringsanvisningarna då tyvärr.
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Kan någon förklara vilken fil jag ska jobba med när det kommer dessa extra rutor endast för den som är inloggad? De syns alltså inte för gäster, utan först när man loggat in på forumet. Vilken fil är det som används efter inloggning?
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Fick det löst till slut! I rooten - viewtopic.php skall inte detta läggas in trots installationsanvisningarna:
// Start Add User Blog Mod ------------------
if (isset($config['user_blog_enable']) && $config['user_blog_enable'])
{
add_blog_links($poster_id, 'postrow.custom_fields', $user_cache[$poster_id]);
}
// End Add User Blog Mod --------------------
Jag slipper åtminstone mina extra fält då jag tog bort detta.
// Start Add User Blog Mod ------------------
if (isset($config['user_blog_enable']) && $config['user_blog_enable'])
{
add_blog_links($poster_id, 'postrow.custom_fields', $user_cache[$poster_id]);
}
// End Add User Blog Mod --------------------
Jag slipper åtminstone mina extra fält då jag tog bort detta.
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Och möjligen snabbare svar om det fanns en länk till modden, nej jag ska inte skälla
, men det underlättar om ni själva visar vart ni har hämtat saker, för min del så ska man söka och ha sig och det är inte säkert man hittar samma sak som används och då undviker att svara.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
Ja, ja, Kjell, du ska då alltid skälla på mig!
Skämt och sido. Det finns ingen support för modden, därav länkade jag inte till den, men här är självklart länken http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 0&t=543995. Modden verkar bra än så länge, men vi får se vad jag anser om några veckor...
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Märkliga rutor ovanför och under inlägg
tror hit å tror dit, väldans vad ni blev kyrkliga nu. 
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster


