har inte jobbat med phpbb förut....

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Helena
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2003-07-12 13:21
Svar: 0

har inte jobbat med phpbb förut....

Inlägg av Helena »

och har en för många kanske helt dum fråga. Men frågar man så får man ju inget svar...

I vilken/vilka filer sparas informationen i forumet. Jag tänker på alla inlägg osv.
Har bytt lnternet leventör men vet inte vilka filer jag ska få över. Fick inte med mig någon gzippad fil med databasen från det förra tyvärr.

Tacksam för hjälp!!
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Aj då, då har du otur eftersom alla inlägg sparas just i databasen. Jag föreslår att du mejlar och ber ditt gamla webbhotell skicka över en databasdump av din gamla phpBB-databas. Lycka till!
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Helena
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2003-07-12 13:21
Svar: 0

Inlägg av Helena »

Jag har gjort det men får inte svar. Det är tyvärr en konflikt emellan olika personer som inte jag kan råda över.

Jag har hela forum katalogen sparad... och är det de filerna som ligger i db katalogen så har jag dem!!!
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

De filer som databasen använder sparas på ett annat ställe så du måste ha en s k databasdump. Är ditt gamla konto helt borta?
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Gud
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 207
Blev medlem: 2003-06-03 14:37
Svar: 0
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Gud »

Har du inte en databasdump, eller tillgång till den gamla databasen är det tyvärr omöjligt att återställa forumet. informationen i databasen har ingenting att göra med filerna. :)
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst