Portal

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Användarens profilbild
Exterus
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2003-09-10 20:33
Svar: 0

Portal

Inlägg av Exterus »

Jag har sett en massa portalliknande phpBB-lurigheter runt om på nätet. Är det någon populär mod som jag helt missat, eller är det något folk bygger själva (moddar är givetvis saker som folk bygger själv också, men ja..ni förstår vad jag menar..heh)?
”The power of accurate observation is often called cynicism by those who have not got it.”

/ G.B. Shaw
Ade
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: 2003-08-26 16:48
Svar: 0
Ort: sthlm

Inlägg av Ade »

ja sök efter portal på phpbbhacks.com
Bohemen
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 2004-04-04 02:36
Svar: 0

Inlägg av Bohemen »

Den vanligaste EZportal finns här
Joakim
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 2003-10-19 17:26
Svar: 0

Inlägg av Joakim »

Feel the Force !
windsurf.se
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 2004-03-23 17:20
Svar: 0
Ort: Lund

Inlägg av elis »

Ett problem med EZ är att den bara verkar fungera till 2.0.6 och det är lite svårt att få reda på om och i så fall när de tänker uppdatera. MX har jag prövat men eftersom EZ verkar så mycket populärare vill jag jämföra med hur den fungerar.

Hur allvarliga är egentligen buggarna som fixas i 2.0.7 - 2.0.8a? Kan nedgradera utan att löpa allt för stora risker?
Bohemen
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 2004-04-04 02:36
Svar: 0

Inlägg av Bohemen »

elis skrev:Ett problem med EZ är att den bara verkar fungera till 2.0.6 och det är lite svårt att få reda på om och i så fall när de tänker uppdatera. MX har jag prövat men eftersom EZ verkar så mycket populärare vill jag jämföra med hur den fungerar.

Hur allvarliga är egentligen buggarna som fixas i 2.0.7 - 2.0.8a? Kan nedgradera utan att löpa allt för stora risker?
den funkar med 2.0.8 :wink:
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 2004-03-23 17:20
Svar: 0
Ort: Lund

Inlägg av elis »

OK, jag testade och det verkar fungera om man istället för att följa installationsbeskrivningen för login.php ersätter alla index.$phpEx med portal.$phpEx (försök görs på egen risk).

Däremot verkar det inte finnas någon administrationssida för EZ vilket det fanns för MX. :( Det är mycket smidigare än att själv vara tvungen att hacka förstasidan. Nu blir jag tvungen att lära mig php...
Bohemen
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 2004-04-04 02:36
Svar: 0

Inlägg av Bohemen »

elis skrev:OK, jag testade och det verkar fungera om man istället för att följa installationsbeskrivningen för login.php ersätter alla index.$phpEx med portal.$phpEx (försök görs på egen risk).

Däremot verkar det inte finnas någon administrationssida för EZ vilket det fanns för MX. :( Det är mycket smidigare än att själv vara tvungen att hacka förstasidan. Nu blir jag tvungen att lära mig php...
Att ändra i login är helt rätt........Administration finns för EZportal.....jag lägger in länk snart :D

Här finns det...gå in på downloads->Modifikationer :D
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 2004-03-23 17:20
Svar: 0
Ort: Lund

Inlägg av elis »

Downloadsidan fungerar inte för mig, har du en direktlänk?
Bohemen
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 2004-04-04 02:36
Svar: 0

Inlägg av Bohemen »

elis skrev:Downloadsidan fungerar inte för mig, har du en direktlänk?
Jepp http://www.swedtech.se/files/downloads/ ... v1.0.5.zip
Du kunde inte hämta den för man måste regga sig...men här är den :D
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst