Ny på det här..
Har ett fullt fungerande phpbb3. forum men skulle vilja få det centererat.
Även så vill jag byta ut "phpBB" bannern mot en egendesignad. Som har måtten ca 40x6cm.
(Vad för format och upplösning bör man ha på den?)
Så hur gör jag.. som sagt helt nybörjare så en utförlig dummie beskrivning vore suveränt!
Tack på förhand!
Centrera + lägga in bannerbild. Nybörjare!
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Re: Centrera + lägga in bannerbild. Nybörjare!
phpbb3 har en utmärkt sökfunktion!
Den ska man försöka sig på att använda här på phpbb-se före man ställer frågor. 
Bannerbilden finns förklarat här förut, jag använde sökordet logga: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... ilit=logga
Peetra.
Den ska man försöka sig på att använda här på phpbb-se före man ställer frågor. Bannerbilden finns förklarat här förut, jag använde sökordet logga: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... ilit=logga
Peetra.
Re: Centrera + lägga in bannerbild. Nybörjare!
javisst tack för det!
Loggan e väl på plats.. men fortfarande så har jag kvar den blå bakom.. jag vill ju bara ha min nya bild där uppe och forumet direkt under.
Hur centrera då?
Loggan e väl på plats.. men fortfarande så har jag kvar den blå bakom.. jag vill ju bara ha min nya bild där uppe och forumet direkt under.
Hur centrera då?
Re: Centrera + lägga in bannerbild. Nybörjare!
Hej -R- och välkommen hit, det är svårt att se vad du menar, om du länkar och beskriver lite bättre så ska du säkert kunna få hjälp av oss.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster


