Centrera + lägga in bannerbild. Nybörjare!

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
-R-
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 31
Blev medlem: 2008-02-28 21:14
Svar: 0

Centrera + lägga in bannerbild. Nybörjare!

Inlägg av -R- »

Ny på det här..
Har ett fullt fungerande phpbb3. forum men skulle vilja få det centererat.

Även så vill jag byta ut "phpBB" bannern mot en egendesignad. Som har måtten ca 40x6cm.
(Vad för format och upplösning bör man ha på den?)

Så hur gör jag.. som sagt helt nybörjare så en utförlig dummie beskrivning vore suveränt!

Tack på förhand!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Centrera + lägga in bannerbild. Nybörjare!

Inlägg av Peetra »

phpbb3 har en utmärkt sökfunktion! Bild Den ska man försöka sig på att använda här på phpbb-se före man ställer frågor. :)
Bannerbilden finns förklarat här förut, jag använde sökordet logga: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... ilit=logga

Peetra.
-R-
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 31
Blev medlem: 2008-02-28 21:14
Svar: 0

Re: Centrera + lägga in bannerbild. Nybörjare!

Inlägg av -R- »

javisst tack för det!

Loggan e väl på plats.. men fortfarande så har jag kvar den blå bakom.. jag vill ju bara ha min nya bild där uppe och forumet direkt under.

Hur centrera då?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Centrera + lägga in bannerbild. Nybörjare!

Inlägg av Kjell »

Hej -R- och välkommen hit, det är svårt att se vad du menar, om du länkar och beskriver lite bättre så ska du säkert kunna få hjälp av oss.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster