Ovala smilisar (phpbb3)

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Ovala smilisar (phpbb3)

Inlägg av Peetra »

Zippen har 25 ovala smilisar, åtta av dom var med i GOLD-paketet för phpbb3, två av de åtta finns det en annan för (orginalen har fått byta namn) och resten är nya.

Man kan jämföra med de som i skrivandets stund finns på det här forumet, här är några exempel:
:D --> Bild
:evil: --> Bild
:lol: --> Bild
:oops: --> Bild
phpbb3_smilisar.zip
Ovala smilisar från phpbb.com och phpbbsuomi.com
(17.72 KiB) Nerladdad 1929 gånger
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 676
Blev medlem: 2007-01-03 15:21
Svar: 0

Re: Ovala smilisar (phpbb3)

Inlägg av Naturen »

Verklieg..Tack ska du ha bästa Petra :mrgreen: Ska man bara ersätta de med de gammla eller :)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Ovala smilisar (phpbb3)

Inlägg av Peetra »

De flesta har samma namn, så det är bara att skriva över, du kan kolla via "lägg till smilisar" i ACP efter att ha ftp:at upp dom, vilka som kom med nya namn (bara några stycken) å vilka som skrevs över. Inte mycket pynj alls. Faktiskt så enkelt att jag krånglat till det lite genom att glömma bort Bild-smilisen ur zippen. Så vill man ha den, så får man högerklicka på bilden i det här inlägget å spara det skilt. Ursäkta det extra besväret.

hälsn. Petra.
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 676
Blev medlem: 2007-01-03 15:21
Svar: 0

Re: Ovala smilisar (phpbb3)

Inlägg av Naturen »

jaha..jag gjorde de och fick de flesta :mrgreen: blev mycket roligare :lol:
nä då ska göra det med en gång, ingen besväre alls Peetra :lol:
Ps. men gubbarna blev lite konstiga hos mig, vet inte hur..men det känns så..de verkar för små eller något jag vet inte :)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Ovala smilisar (phpbb3)

Inlägg av Peetra »

Man kan ju mixtra med storleken på dom om man väljer ACP --> Inlägg --> Meddelanden --> Smilies
Klocka på knappen [redigera smilies] längst nere till höger. Då får man fram listan över alla smilisar med chans att ändra på storlekarna.

Jag tycker nog ändå att storlekarna är bät som de är i det här paketet, råkade se dom som nya på phpbb.com å där hade dom fått dom hur skumma som helst först just genom att ändra smilieshöjd å bredd via ACP. :roll:
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 676
Blev medlem: 2007-01-03 15:21
Svar: 0

Re: Ovala smilisar (phpbb3)

Inlägg av Naturen »

hmm du kan testa själv och se hur det ser ut..
http://swepales.se/posting.php?mode=post&f=77
jag skickar test inloggning till dig

kolla just de 2
Bild
Bild
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Ovala smilisar (phpbb3)

Inlägg av Peetra »

När man kopierar över de nya smilisarna med samma namn, så tar systemet tydligen storleken från de gamla smilisarna som är 15 px x 15 px.

Du måste ändra storleken på de som ser skumma från höjd 15 px till höjd 17 px via redigera smilies i ACP, där som jag skrev i förra inlägget, så fixar det sig. :)

Peetra.
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 676
Blev medlem: 2007-01-03 15:21
Svar: 0

Re: Ovala smilisar (phpbb3)

Inlägg av Naturen »

Hmm :P okey så jag måste ändra de till 17 :p ska göra det
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster