Man kan jämföra med de som i skrivandets stund finns på det här forumet, här är några exempel:
Ovala smilisar (phpbb3)
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Ovala smilisar (phpbb3)
Zippen har 25 ovala smilisar, åtta av dom var med i GOLD-paketet för phpbb3, två av de åtta finns det en annan för (orginalen har fått byta namn) och resten är nya.
Man kan jämföra med de som i skrivandets stund finns på det här forumet, här är några exempel:
--> 
--> 
--> 
--> 
Man kan jämföra med de som i skrivandets stund finns på det här forumet, här är några exempel:
Re: Ovala smilisar (phpbb3)
Verklieg..Tack ska du ha bästa Petra
Ska man bara ersätta de med de gammla eller 
Re: Ovala smilisar (phpbb3)
De flesta har samma namn, så det är bara att skriva över, du kan kolla via "lägg till smilisar" i ACP efter att ha ftp:at upp dom, vilka som kom med nya namn (bara några stycken) å vilka som skrevs över. Inte mycket pynj alls. Faktiskt så enkelt att jag krånglat till det lite genom att glömma bort
-smilisen ur zippen. Så vill man ha den, så får man högerklicka på bilden i det här inlägget å spara det skilt. Ursäkta det extra besväret.
hälsn. Petra.
hälsn. Petra.
Re: Ovala smilisar (phpbb3)
jaha..jag gjorde de och fick de flesta
blev mycket roligare
nä då ska göra det med en gång, ingen besväre alls Peetra
Ps. men gubbarna blev lite konstiga hos mig, vet inte hur..men det känns så..de verkar för små eller något jag vet inte
nä då ska göra det med en gång, ingen besväre alls Peetra
Ps. men gubbarna blev lite konstiga hos mig, vet inte hur..men det känns så..de verkar för små eller något jag vet inte
Re: Ovala smilisar (phpbb3)
Man kan ju mixtra med storleken på dom om man väljer ACP --> Inlägg --> Meddelanden --> Smilies
Klocka på knappen [redigera smilies] längst nere till höger. Då får man fram listan över alla smilisar med chans att ändra på storlekarna.
Jag tycker nog ändå att storlekarna är bät som de är i det här paketet, råkade se dom som nya på phpbb.com å där hade dom fått dom hur skumma som helst först just genom att ändra smilieshöjd å bredd via ACP.
Klocka på knappen [redigera smilies] längst nere till höger. Då får man fram listan över alla smilisar med chans att ändra på storlekarna.
Jag tycker nog ändå att storlekarna är bät som de är i det här paketet, råkade se dom som nya på phpbb.com å där hade dom fått dom hur skumma som helst först just genom att ändra smilieshöjd å bredd via ACP.
Re: Ovala smilisar (phpbb3)
hmm du kan testa själv och se hur det ser ut..
http://swepales.se/posting.php?mode=post&f=77
jag skickar test inloggning till dig
kolla just de 2


http://swepales.se/posting.php?mode=post&f=77
jag skickar test inloggning till dig
kolla just de 2
Re: Ovala smilisar (phpbb3)
När man kopierar över de nya smilisarna med samma namn, så tar systemet tydligen storleken från de gamla smilisarna som är 15 px x 15 px.
Du måste ändra storleken på de som ser skumma från höjd 15 px till höjd 17 px via redigera smilies i ACP, där som jag skrev i förra inlägget, så fixar det sig.
Peetra.
Du måste ändra storleken på de som ser skumma från höjd 15 px till höjd 17 px via redigera smilies i ACP, där som jag skrev i förra inlägget, så fixar det sig.
Peetra.
Re: Ovala smilisar (phpbb3)
Hmm
okey så jag måste ändra de till 17 :p ska göra det
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster


