Fråga om lov - prog-lass red + svenska knappar

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
Rikard Ainz
Medlem
Medlem
Inlägg: 26
Blev medlem: 2008-01-18 15:44
Svar: 0

Fråga om lov - prog-lass red + svenska knappar

Inlägg av Rikard Ainz »

http://forum.teknikensvarld.se
Vi hittade Proglass-Red vilket var alldeles lysande!
http://www.startrekguide.com/community/ ... =31&t=5022
Passar perfekt till den grafiska profilen.

Men, knapparna finns ju bara på engelska, så vi tänkte oss ta den svenska uppsättningen för subSilver, som ju är gjord här, av dig, Kail?

Vet inte om det blir bra att bara anpassa dem grafiskt, ändra färger lite med overpaint, eller om man skulle ta nåt helt nytt.
Finns det andra svenska knapp-sets?

Hur hade ni gjort?
Teknikens Världs Forum - Sveriges största biltidning.
Rikard Ainz
Medlem
Medlem
Inlägg: 26
Blev medlem: 2008-01-18 15:44
Svar: 0

Re: Fråga om lov - prog-lass red + svenska knappar

Inlägg av Rikard Ainz »

Skall tillägga att jag skrivit på Proglass-reds tråd på Startrek och bett snällt om originalfilerna. Vi får se.
Teknikens Världs Forum - Sveriges största biltidning.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Fråga om lov - prog-lass red + svenska knappar

Inlägg av Kjell »

Ja, det underlättar, då slipper man mycket extra arbete, det ska var en PSD fil med alla knappar :)
new topics
new topics
button_topic_new.png (8.22 KiB) Visad 6518 gånger
Reply
Reply
button_topic_reply.png (8.68 KiB) Visad 6508 gånger
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Rikard Ainz
Medlem
Medlem
Inlägg: 26
Blev medlem: 2008-01-18 15:44
Svar: 0

Re: Fråga om lov - prog-lass red + svenska knappar

Inlägg av Rikard Ainz »

Oj, hade du dem redan?
Teknikens Världs Forum - Sveriges största biltidning.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Fråga om lov - prog-lass red + svenska knappar

Inlägg av Kjell »

Nej, men jag lekte lite :) Jag kan göra dom om du inte får originalfilen.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Rikard Ainz
Medlem
Medlem
Inlägg: 26
Blev medlem: 2008-01-18 15:44
Svar: 0

Re: Fråga om lov - prog-lass red + svenska knappar

Inlägg av Rikard Ainz »

Ah...
Jo jag är lite torsk på grafik och eftersom det är mouse-over på dem, så är det ytterligare knepigt.
Har aldrig kommit underfund med hur man får texten på exakt rätt ställe :oops:
Teknikens Världs Forum - Sveriges största biltidning.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Fråga om lov - prog-lass red + svenska knappar

Inlägg av Kjell »

Då får du en fil av mig så kan du leka lite ;)
Bilagor
gdk_buttons_rod.zip
(109.29 KiB) Nerladdad 349 gånger
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst