Hitta webhost för phpBB 3.x.x.

Här kan du ställa frågor om problem med installation och drift av phpBB 3.2.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Användarens profilbild
Gamen
Medlem
Medlem
Inlägg: 25
Blev medlem: 2010-12-31 17:25
Svar: 1

Hitta webhost för phpBB 3.x.x.

Inlägg av Gamen »

Mina hemsidor flyttades nyligen med kort varsel från tidigare leverantör till One.com genom att min webhost överlät alla sina kunder till One.com. One.com kör version PHP 7.4

Flytten innebar att mitt forum inte längre fungerar. Går att bläddra i och läsa samtidigt med en mängd felmeddelanden. Går inte att logga in.

Jag har googlat fram att mitt forum (i version 3.2.0 eller möjligen 3.2.1) är för gammalt för att uppgraderas direkt till version 7.

Forumet är i och för sig inte längre särskilt välbesökt men ändå tillräckligt intressant för att jag ska låta det leva vidare.

Kan någon tipsa om webhost där jag kan återskapa och köra mitt forum i version 3 från programvara och backup som jag har kvar på min dator?
av Gamen » 2020-02-25 13:20
Uppföljning:

Problemet är löst. Problemet initierades när min ofrivilligt nya webhost visade sig inte inte stödja min phpBB version och blev inte lättare av att jag inte längre kunde se exakt vilken 3.x.x. version jag hade.

Sålunda googlade jag och läste ett otal inlägg där admins delade min situation och endera misslyckats att lösa problemet eller lyckats att lösa problemet genom varierande omständiga uppgraderingar.

Tack till ”Simon” som med sin fråga (inlägg ovan) ledde mig att förstå att jag inte riktigt hade förstått relationen mellan forumversion och databasversion. Gav jag mig ut på google igen och hittade bland annat en enkel instruktion som ledde till att jag problemlöst kunde uppgradera till senaste version av phpBB inom loppet av en timmes tid eller mindre och utan att veta exakt version som jag hade.

https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... upgrade31/
Gå till hela inlägget
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Hitta webhost för phpBB 3.x.x.

Inlägg av Sinom »

Hej Gamen,

Nyfiken fråga, hur kommer det sig att uppdatera till phpBB 3.3 inte är aktuellt? (Som stödjer senaste verisonen av PHP)

- Sinom
Bild
Användarens profilbild
Gamen
Medlem
Medlem
Inlägg: 25
Blev medlem: 2010-12-31 17:25
Svar: 1

Re: Hitta webhost för phpBB 3.x.x.

Inlägg av Gamen »

Jag har googlat fram att phpBB 3.3 stöd av av senaste version 7 men har hittills utgått ifrån att One.com har gjort en uppgradering som har misslyckats, d v s att jag inte längre har kvar min gamla databas på hos webhost och därför inte kan uppgradera från 3.2 till 3.3 på annat sätt än att installera om på en webhost som accepterar PHP 3.2 och lägga upp min ACP-backup. Därefter uppgradera till 3.3 och sedan förhoppningsvis lämna över till One.com igen.

Rätta mig gärna om jag har tänkt fel!
Användarens profilbild
Gamen
Medlem
Medlem
Inlägg: 25
Blev medlem: 2010-12-31 17:25
Svar: 1

Re: Hitta webhost för phpBB 3.x.x.

Inlägg av Gamen »

Uppföljning:

Problemet är löst. Problemet initierades när min ofrivilligt nya webhost visade sig inte inte stödja min phpBB version och blev inte lättare av att jag inte längre kunde se exakt vilken 3.x.x. version jag hade.

Sålunda googlade jag och läste ett otal inlägg där admins delade min situation och endera misslyckats att lösa problemet eller lyckats att lösa problemet genom varierande omständiga uppgraderingar.

Tack till ”Simon” som med sin fråga (inlägg ovan) ledde mig att förstå att jag inte riktigt hade förstått relationen mellan forumversion och databasversion. Gav jag mig ut på google igen och hittade bland annat en enkel instruktion som ledde till att jag problemlöst kunde uppgradera till senaste version av phpBB inom loppet av en timmes tid eller mindre och utan att veta exakt version som jag hade.

https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... upgrade31/
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Hitta webhost för phpBB 3.x.x.

Inlägg av Holger »

Hos one.com kan du ju "nergradera" PHP till en äldre version
Jag kör phpBB 3.2.x hos one.com
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster