Kan ej ha .doc som bilaga

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
tuscansun
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-09-28 16:52
Svar: 0

Kan ej ha .doc som bilaga

Inlägg av tuscansun »

Jag är väldigt stolt över att ha lyckats skapa ett phpBBforum men vill gärna inte bara använda textvarianten utan vill sända bilagor i .doc format o annat också givetvis.

Har i adm-panelen tycker jag mig gjort allt rätt vad gäller rättigheter att använda .doc som bifoga fil men för ändå upp felmeddelande om att det ej går att bifoga .doc filer.

Vad gör jag för fel... för fel gör jag väl?

Hälsningar
Micke
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Kan ej ha .doc som bilaga

Inlägg av Peetra »

Hej där, har du en länk till forumet, så vi ser hur/var du har det? Då kan vi svara mer specifikt på dina fråga, annars så finns det flera olika svar, som kanske är rätt.
tuscansun
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-09-28 16:52
Svar: 0

Re: Kan ej ha .doc som bilaga

Inlägg av tuscansun »

Tack för svar!
Jodå jag har löst problemet, man måste ge befogenhet att använda .doc (dokument) som attach. Efter att jag gav "dokument" befogenhet samt rensade cachen så fungerar allt.

Nu har jag bara en vilja kvar (just nu iallafall)... att öka storleken på min logga, eller rättare sagt ge möjligheten att ha den storlek som jag egentligen vill att den ska ha, alltså loggan loggo_forum.gif som ligger högst upp i vä hörn (motsvarande phpBB).
Som ni märker är jag verkligen ingen fena på php, men kan lära mig :)
/micke

http://www.tuscansun.net/forum
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Kan ej ha .doc som bilaga

Inlägg av Marcus »

Flyttade till rätt kategori, eftersom det är phpBB3. :-)

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Kan ej ha .doc som bilaga

Inlägg av Kjell »

Se till att din logga har rätt storlek som fil först, sedan går du till STILAR -> Bildpaket -> (välj redigera) Prosilver -> (välj) Huvudlogga, ändra till samma storlek som filen är.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster