Sida 1 av 1

Diskussiontråd - phpBB - Sverige får en ny hemsida!

Postat: 2014-12-20 22:58
av Sinom
Diskussiontråd utav nyheten: "phpBB - Sverige får en ny hemsida!"

- Sinom

Re: Diskussiontråd - phpBB - Sverige får en ny hemsida!

Postat: 2014-12-22 21:38
av Holger
Mycket bra jobbat! phpBB.se är en av de få nationella sajterna för phpBB som ser professionell ut och inte bara har en halvtaskig portal "påträdd".

Re: Diskussiontråd - phpBB - Sverige får en ny hemsida!

Postat: 2014-12-27 11:55
av Sinom
Tack!

Ville ha en fin startsida för phpBB som inte ser ut som en phpBB portal.

Håller på att bygga upp en kunskapsbas i sidan också, men det blir någon gång i Januari tror jag :)

Re: Diskussiontråd - phpBB - Sverige får en ny hemsida!

Postat: 2014-12-27 18:25
av jessar1994
Har ni något paypal konto?

Skulle vilja donera en liten slant till er för ert hårda arbete

Re: Diskussiontråd - phpBB - Sverige får en ny hemsida!

Postat: 2014-12-27 22:09
av Sinom
Längst ner på sidan finns det nu en liten knapp för donationer.
Kommer nog att skapa en liten notis om detta i nyhetssektionen framöver.

- Sinom

Re: Diskussiontråd - phpBB - Sverige får en ny hemsida!

Postat: 2014-12-27 22:34
av jessar1994
Sinom skrev:Längst ner på sidan finns det nu en liten knapp för donationer.
Kommer nog att skapa en liten notis om detta i nyhetssektionen framöver.

- Sinom
En framtidsfunktion är om forumet får en gilla knapp så man kan gilla inlägget :)

Hur fixa du donera knappen där?

Re: Diskussiontråd - phpBB - Sverige får en ny hemsida!

Postat: 2015-03-07 16:38
av Slamming

Re: Diskussiontråd - phpBB - Sverige får en ny hemsida!

Postat: 2015-03-10 14:27
av Rebecka
Måste fråga hur phpbb.se är gjord? Alltså sidorna hem, kunskapsbas osv. Hur är det gjort?
Används något tillägg för få forumet att även agera som en sida? Vet inte sjutton jag förklara ens.

Kan inte se att det är WordPress som används i varje fall.

Re: Diskussiontråd - phpBB - Sverige får en ny hemsida!

Postat: 2016-06-16 20:51
av ForumMix
Jag undrar om forumet har runnit ut i sanden? Mycket få trafik och gamla inlägg.

Jag vet att detta är en bisyssla och att det är sommar ute. Men lite trafik och inlägg borde det vara om nu detta är Sveriges phpBB forum.

Re: Diskussiontråd - phpBB - Sverige får en ny hemsida!

Postat: 2016-06-17 09:12
av Holger
Vad har du för fråga?
Eventuellt har phpBB blivit så bra och enkelt att använda att vi har färre support-frågor ...

Re: Diskussiontråd - phpBB - Sverige får en ny hemsida!

Postat: 2016-06-17 13:32
av ForumMix
Holger skrev:Vad har du för fråga?
Eventuellt har phpBB blivit så bra och enkelt att använda att vi har färre support-frågor ...
Jag fick detta att småflina lite. Ja, vem vet?

Men jag tycker er uppdatering om den senaste versionen är mager. På http://phpbb.se/nedladdningar/ så visar en äldre version. Bör man inte följa upp detta mot phpBB.com?

Och ska vi diskuterar lite mer hur man supportar vissa frågor så får man ett intryck att vissa ha attitydsproblem. Är det därför det är så få inloggade på forumet?

Re: Diskussiontråd - phpBB - Sverige får en ny hemsida!

Postat: 2016-06-17 17:34
av Holger
Mysko, jag tycker supporten här fungerar ganska bra.
Kanske hittar phpBB ägare svaren hos phpbb.com oftare nu.

Rörande uppgraderingar: du har säkert rätt, det kan jag inte svara på. Jag tror bara att Sinom är ensam med det jobbet.
Sedan vet jag inte om de nya versionerna har ändringar i språkpaketen. Jag kör fn bara ett engelskt forum med 3.1.9.
Nej förresten, ett med svenskt språkpaket också, har inte sett några engelska texter där. Men så är det under construction jag kanske har missat ngt.

Re: Diskussiontråd - phpBB - Sverige får en ny hemsida!

Postat: 2016-06-17 17:40
av Holger
Rörande aktiviteten här: vill man ställa en fråga så är det bara att göra det. Har ingen något att fråga om så finns siten här för framtida behov.

Vi har inga ambitioner att slå rekord eller föra statistik över aktiviteten här. Är det ingen aktivitet så bara är det så. Det kommer och går.