MySQL

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
tarja
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2014-03-28 16:02
Svar: 0
Ort: Arboga

MySQL

Inlägg av tarja »

Hej!
Jag har installerat php på mitt domän..men nu har jag ett nytt domän...hur flyttar jag den dit?går det och utan att behöva göra en nyinstallation av den?
" Hjälp på Traven, att börja med att göra det nödvändiga, gör sedan det möjliga, och plötsligt gör du det omöjliga."
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: MySQL

Inlägg av Sinom »

Hej tarja!

Det går fint.

Du kan logga in på din gamla domäns phpMyAdmin och ta en backup utav databasen.
Sen går du till din nya domän och loggar in på den nya phpMyAdmin och importerar databasen.

Sen flyttar du över ALLA phpBB-filer till den nya domänen och redigerar din config.php så att de matchar den nya domänen :wink:

- Sinom
Bild
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: MySQL

Inlägg av Holger »

Jag rekommenderar att du använder mysqldumper till databas-backup och -återställning. :wink:
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
tarja
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2014-03-28 16:02
Svar: 0
Ort: Arboga

Re: MySQL

Inlägg av tarja »

Tack så jätte mycket för bra support och hjälp. :D
" Hjälp på Traven, att börja med att göra det nödvändiga, gör sedan det möjliga, och plötsligt gör du det omöjliga."
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster