(Löst) Debug problem: error 28 from table handler

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Arcturus
Medlem
Medlem
Svar: 0

(Löst) Debug problem: error 28 from table handler

Inlägg av Arcturus »

Nu har det börjat krisa till det rejält för mig, har suttit hela natten för att hitta bra info utan resultat.

Jag har hittat 3st olika Debug Mode i mitt forum.
Den ena är när folk eller jag skriver ett nytt inlägg med röst-poll, du kan inte komma in i tråden. Inte heller de gammla trådarna med röst-poll kan jag komma in på. Felmedelandet är:

not obtain vote data for this topic

DEBUG MODE

SQL Error : 1030 Got error 28 from table handler

SELECT vd.vote_id, vd.vote_text, vd.vote_start, vd.vote_length, vr.vote_option_id, vr.vote_option_text, vr.vote_result FROM phpbb_vote_desc vd, phpbb_vote_results vr WHERE vd.topic_id = 200 AND vr.vote_id = vd.vote_id ORDER BY vr.vote_option_id ASC

Line : 687
File : /home/*****/public_html/forum/viewtopic.php

De 2 andra Debug felen jag hittar är i Administrationspanelen, då kan inte jag komma in på "Rättigheter" och "Rensning". Får ett liknande Debug medelande. :?

Har inte haft några problem med detta förut. Kan det vara så att databasfilerna har gått sönder genom webbhotellet? Eller är det någon "script" som är trasig?

Jag har gjort en backup på databasen via administrationspanelen.
Jag har gjort ett nytt forum som heter forum2 för att se om jag kan återställa databasen, men då får jag ett medelande att ingen fil har laddats upp.

Jag har gått via "export" på MySQL och tagit hem dumpen på forum1 och försökt att importera den till forum2 via "Återställ Databas" i administrationspanelen.

Hoppas ni förstår på ungefär vad jag har skrivit, ber om ursäkt för stavfel och dyl, men jag är trött och frusterad. :cry:

Skulle vara tacksam för alla svar eller tips. Början nästan bli beredd att betala en summa för att få detta fixat.

Gonatt på er
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Hej!

error 28 betyder att databasen inte har tillräckligt utrymme på hårddisken ("No space left on device"). Kolla med ditt webbhotell.

Hälsningar
Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Arcturus
Medlem
Medlem

Inlägg av Arcturus »

Hmm konstigt?

Jag har ju massor av utrymme kvar, har minst över 100MB kvar.

Det står också Error 28 på de andra Debug medelanden som är på "Rättigheter" och "Rensning"
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

100Mb utrymme för databasen eller för filer?
Det kan vara så att utrymmet limiteras för databasen. Kolla detta!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Arcturus
Medlem
Medlem

Inlägg av Arcturus »

Jag har 200MB utrymme som jag får av webbhotellet. Trodde det var det enda man behövde veta.

Är det någon utrymmes limit du menar på databasen som forumet ligger på?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Verkar så! :D
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Arcturus
Medlem
Medlem

Inlägg av Arcturus »

Oj, nu blir man lite frusterad. Hur kan jag ändra på detta? ska ta kontakt med webbhotellet och fråga hur strort utrymme de har. Men risken är att de aldrig svarar, har inte fått svar på länge av dem. Ska nog byta :cry:

Finns det någon tekninskt namn för det eller räcker det med att säga hur stor utrymme de har på MySQL databasen som man får skapa hos dem.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Arcturus skrev:Finns det någon tekninskt namn för det eller räcker det med att säga hur stor utrymme de har på MySQL databasen som man får skapa hos dem.
Borde räcka ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Arcturus
Medlem
Medlem

Inlägg av Arcturus »

Okey tackar för svaren änsålänge. Men kom på om det är utrymmes limit då borde man inte kunna posta mer, eller hur? Allt funkar som vanligt utom just poll, klockan, Rensning och Rättigheter
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Felmeddelandets nummer visar att det har med utrymmet att göra. Jag vet inte om det finns fler orsaker för det meddelandet. Kolla med ditt webbhotell först.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Arcturus
Medlem
Medlem

Inlägg av Arcturus »

Okey nu har jag fixat en ny webbhotell samt en ny domän namn..

Allt verkar funka nu utom att när man loggar in m.m. så skickas jag och medlemmarna vidare till den gammla forumet. Om någon loggar in på den gammla och skriver nya inlägg ser jag dem i den nya forumet även medlemamrna som befinner sig på den gammla :?

Hur ska jag fixa detta, när jag ska radera den gammla forumet vill jag inte att vissa medlemmar och trådar skickas vidare till den gammla forumet när den kanske inte kommer att finnas så länge till.

Alltså det är presis som en spegel, att den nya speglas sig till den gammla.

Hoppas ni förstod var jag menade.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Kolla att skript-sökvägen och domännamnet i ACPn är rätt:

ACP -> Generell administration -> Konfiguration -> Domännamn
och
ACP -> Generell administration -> Konfiguration -> Skriptsökväg

Det är där felet borde ligga!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Arcturus
Medlem
Medlem

Inlägg av Arcturus »

Haha.. Jag gick in på phpmyadmin och kollade i min MySQL databas, jag angav mindomän.nu som sök på alla tabeller eftersom min nuvarande domän har mindomän.se istället för .nu

såg att config filen hade ngt med .nu så jag kollade och ändrade alla minsida.nu till minsida.se

Någonstanns där måste jag ha ändrat på min domän namn och sitenamn.

Tydligen så funkar allt prima också :)
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Så problemet är löst nu?

/H
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Arcturus
Medlem
Medlem

Inlägg av Arcturus »

Ja tydligen så allt funkar som det ska...ska avvakta lite. Men jag hoppas inte jag har förstört ngt när jag pillade i MySQL, det var första gången för mig.

Måste säga att orsaken att problemmet uppstod har jag ingen aning om, fick aldrig ngr svar från min förra webbhotell (99kronor.com) verkar som de har konkat och aldrig ser efter sina databaser.

Tack för alla vettiga svar jag har fått från dig :D
Skriv svar