Spaminloggningarpå nyttforum

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
poksyl
Medlem
Medlem
Svar: 0

Spaminloggningarpå nyttforum

Inlägg av poksyl »

Hej! Har ett nytt forum som legat ute ett par veckor på prov. Det riktar sig till en yrkeskår och jag har låst det så att jag behöver godkänna alla registreringar. Kolla gärna in det www.laserbehandling.info. Tar gärna feedback på upplägget
Problemet
Har under en vecka fått 3 registreringar som tydligt verkar vara gjorda av nån som bara vill jäklas. jag har inte godkänt dem förståss. Frågan är dock vad som händer för ej låsta forum. Detta måste vara ett frekvent prolem. När man försöker kolla upp dem som försökt registrera sig få man nästan intrycket att det handlar om nån robotfunktion såsom det hela ser ut. Känner någon igen detta? En slutsats är att det inte kan funka bra med ett forum som inte är låst. Den här typen av inloggningar borde då byggas på oavbrutet, kanske utan att man egentligen vet om det som administratör. I varje fall inte om det är ett stort forum.

mvh PO Sylwan
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Re: Spaminloggningarpå nyttforum

Inlägg av Holger »

Hej, automatiska robot-registreringar är ett stort problem som alla forum och alla forum-mjukvaror har.
Jag har i alla mina forum gjort som beskrivs i följande inlägg:
http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=7983
Det fungerar perfekt och om robotarna ställs in på det så är det bara att ändra siffran.

3 spammar-registreringar på en vecka är ytterst lite.
Innan jag lade till funktionen ovan så hade jag 10 per timme.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
poksyl
Medlem
Medlem
Svar: 0

Re: Spaminloggningarpå nyttforum

Inlägg av poksyl »

Tack för svar. Har nog klarat mig skapligt. Har bara ca 15 än så länge.

mvh PO Sylwan
Skriv svar