Registreting och login
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Registreting och login
#1. Registreringen funkar inte som den skall.
efter man fylt i de behövande fläten och klickat på skicka eller vad det står så
får jag detta fel.
------------------------------------------
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : c:\program\apache group\apache\htdocs\phpbb2\includes\emailer.php
-------------------------------------------
Men om jag då går till min mysql databas och kollar så ser jag att det visst har blitt en användare registrerad.
då till mitt andra problem!
När jag då ska logga in skriver in mitt användarnamn och lösen sedan klickar på login så blir jag ivägskickad till någon random sida, MEN en cookie skapas med användar informationen.
vilket gör att om jag går tillbaka till "index" sidan och uppdaterar "refreshar" den så är jag inloggad.
Har testat installera forumet på 2 olika servrar samma fel inträffar.
Och jag är ganska säker på att jag inte gjort något fel.
har installerat det tagitbort install och den andra foldern.
vad har jag gjort för fel? eller vad skall jag göra för att få det att fungera smärtfritt??
// m.v.h ZiGGy
det beror på hur du menar med ckorrekt inställd.Holger skrev:Du har i alla fall ett problem med emailer.php. Är sendMail korrekt inställt?
ändrade så jag använde en third party mail server.
min bredbands leverantörs. vet inte om de gillar det. men då funkar den.
jag hade den av förut nu har jag isatt så att den använder ett konto på en mail server.
Du har ingen aning om varför inte mitt login funkar?
Eller?
Har du ställt in så att användaren själv eller admin måste godkänna registreringen? Då blir det naturligtvis svårt att få loggin att funka eftersom denna godkänning görs via ett mail som skickas ut.
Kolla inställningen i
ACP -> Generell administration -> Konfiguration -> Aktivera kontoaktivering
/Holger
Ingen support via PM!
Jo nu funkar ju registreringen, nej jag hade så ingen aktiveringe behövdes.Holger skrev:Om mail-sändning funkar nu så är ju ett problem löst.
Eller?
Har du ställt in så att användaren själv eller admin måste godkänna registreringen? Då blir det naturligtvis svårt att få loggin att funka eftersom denna godkänning görs via ett mail som skickas ut.
Kolla inställningen i
ACP -> Generell administration -> Konfiguration -> Aktivera kontoaktivering
/Holger
men loginen fungerar fortfarande inte som den skall..
efter jag skrivit i användar upgifterna så redictas jag till någon scammer sida.
typ incrediblefind eller nått "well well" 81.225.72.49/phpbb2/ om du har lust och vill titta hur problemet är..
du kan ju logga in med test/test för att se hur det blir.
edit 81.225.72.49/phpbb2/ skall funka
Nej, det funkar inte als. Jag får ej upp ditt forum!ZiGGy skrev:efter jag skrivit i användar upgifterna så redictas jag till någon scammer sida.
typ incrediblefind eller nått "well well" http://ziggy.servebeer.com/phpbb2/ om du har lust och vill titta hur problemet är..
du kan ju logga in med test/test för att se hur det blir.
Problem Report
There was a communication problem.
Message ID
TCP_ERROR
Problem Description
The system was unable to communicate with the server.
Possible Problem Cause
The Web server may be down.
The Web server may be too busy.
The Web server may be experiencing other problems, preventing it from responding to clients.
The communication path may be experiencing problems.
Possible Solution
Try connecting to this server later.
Ingen support via PM!
nej det är inget webbhotell.Holger skrev:Japp nu funkar det, konstigt ...
Jo tjosan, det visas ett fel varje gång man loggar in eller ut. "Sidan kunde ej hittas" eller dyl ...
Hm, har du ett webbhotell eller vad är det för server?
servern står hemma hos mig.
apache webserver php4.X
och mysql 4.X
ligge på en windows xp 1700+ med 768ram
Jag hade detta problem ett tag men det var bara att ladda om så funkade det. Men skaffa ett riktigt konto hos ett webbhotell, det funkar bättre,
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html