Hur uppdaterar man ett tema egentligen?

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Kirill
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: 2007-11-13 16:16
Svar: 0

Hur uppdaterar man ett tema egentligen?

Inlägg av Kirill »

Hejsan!

Finns det någon guide för detta på svenska eller på engelska om hur man uppdaterar ett tema så att det fungerar med senaste versionen av phpBB3?
Tittar jag på det tema jag använder idag så står det:
This Style is not compatible with the latest release of phpBB3. If you want to use this Style, you should first manually upgrade it. Non-compatible styles could break the ACP login or deny registrations and postings.
Men hur då som... =/

Hälsningar
Pontus
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Hur uppdaterar man ett tema egentligen?

Inlägg av Peetra »

Man copy/pastar. Oftast får man nog komposera nån egen liten trudelutt också, för man är ju inte alltid överens, eller så har nån lagt in en massa annat i stilen, som inte finns i endera subsilver2 eller prosilver. Jag brukar klippa isär stilarna och språk-delen till tre egna filer, så har jag dem bra till hands. Man bör alltså veta vilken stil den (som du ska uppdatera) bygger på. Man ser det bra i css-filerna (./styles/stilnamn/theme/) Prosilver har massvis, men subsilver2-baserade stilar har bara stylesheet.css.

https://www.phpbb.com/downloads/olympus ... PL1&code=1 Fliken till höger, som heter Patch.

Du kan välja version i dropplistan. Versionnumret finns tyvärr inte alltid i modifierade stilar, men om den finns, så ligger den i .styles/stilmanm/style.cfg.

// Peetra.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst