Om one.com

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Om one.com

Inlägg av Kjell »

Jag vet att dom inte har den bästa uppsättningen av maskiner och folk, vet också att dom inte ligger i topp... "förlåt" till halva styrkan som behövs för att driva ett webbhotellsnivå som dom vill påstå att dom ligger på.....
Ni vet alla vad jag tycker om ONE.COM och deras sätt att marknadsföra sig och hur dom bedriver sin verksamhet med hot etc... nu har jag lite mer "rätt" i vad jag tycker.... läs detta: One.com AS stängs av för nyregistrering av .se-domännamn, på följande länk: http://www.iis.se/pressmeddelanden/one- ... -domannamn

Jag står fast i min syn att dom inte uppfyller grundkraven för ett bra webbhotell... Billigt är inte bra!
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Om one.com

Inlägg av Holger »

one.com är perfekt som startpunkt och test-area om man startar ett nytt forum. Man ska dock vara medveten om att om forumet växer så måste man flytta. Men för de första experimenten är det perfekt.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
purusam
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 57
Blev medlem: 2009-12-11 13:21
Svar: 0

Re: Om one.com

Inlägg av purusam »

Håller med Holger
Regelförändringar från .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur) 2009 skapade en osäkerhet gällande vem som var ansvarig för att förnya domännamn. Detta innebar i ett vidare steg att en del av våra kunder riskerade att förlora sina registrerade domäner.

One.com värnar om sina kunder och för att undvika att domäner gick förlorade och registrerades av en annan part, beslöt One.com att helt utan kostnad för kunden omregistrera domäner som riskerade att gå förlorade. One.com ville säkerställa att kunderna kunde fortsätta sin användning av sin domän, samt att kundens domän ej registrerades av en annan person. Detta gjorde vi på eget initiativ, men dessvärre innebar det att vi överskred .SE:s regelverk. Vårt agerande har lett till att .SE har stängt av One.com för nyregistrering av .se-domäner från och med imorgon och 30 dagar framåt.

Vi vill poängtera att alla våra tjänster fungerar som vanligt, och att ingen data eller domän kommer att gå förlorad. Det kommer också att vara möjligt att registrera nya .SE domäner på www.one.com under denna period och framöver via en av våra partners.

One.com för just nu en dialog med .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur) för att snabbt finna en lösning. Vi kommer löpande att hålla våra kunder informerade om utvecklingen.

Om ni har några frågor kring detta, vänligen kontakta: service@one.com.

Vänliga hälsningar
One.com
Jag utför installation av modifikationer och översättningar av text mot liten avgift.
http://www.luftvapen.info/sv/
http://luftvapen.info/buysell/?lang=sv
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster