Hjälp en newbie!

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

brockman
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Hjälp en newbie!

Inlägg av brockman »

Hej!
Jag har ägnat hela kvällen åt att försöka förstå mig på hur det fungerar att installera och använda phpbb. Har kommit så långt som till att ladda ner phpBB-2.0.10.zip - extraherat till en egen mapp och ftp:at upp alla filer och mappar till en separat mapp på servern.

Har dessutom hämtat översättningen till svenska - en fil som heter lang_swedish.zip.

Nu har jag fastnat på två saker. Exakt var ska jag placera filerna med översättningarna till svenska?

Vad betyder följande som står i installationsanvisningarna:
Change the permissions on config.php to be writeable by all (666 or -rw-rw-rw- within your FTP Client)
Vad är det jag ska göra? Jag använder WS_FTP.

Tacksam för svar på detta, förmodligen återkommer jag framöver med flera frågor, men vi börjar här.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Högerklicka på config.php i phpBB:s mapp på din server och välj Properties. Du ska här kunna ange Permissions, eller rättigheter som det heter på svenska. Dessa styr vem som får göra vad med filen. Fyll i 666 i textfältet och klicka på OK.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Re: Hjälp en newbie!

Inlägg av Holger »

brockman skrev:Exakt var ska jag placera filerna med översättningarna till svenska?
Översättningen skall du placera i
language/lang_swedish (php-filerna)
och templates/subSilver/images/lang_swedish (bilderna)

Lycka till!

Hälsningar
/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar