Satt och klurade i lite kod och fick höra Moonlight Shadow på webbradion.... det är den typen av musik jag tycker om... man blir inte stressad och man får inte ont i huvudet på grund av att man ska slänga med håret
Mike Oldfield har gjort flera album som du antagligen skulle gilla isf. En av mina favoriter är The Songs of Distant Earth mycket på grund av boken han haft som inspiration. Normannen Bjørn Lynne har också gjort flera riktigt bra album i ungerfär samma genre: www.lynnemusic.com - Witchwood, Return to Witchwood, The Gods Awaken, Beneath Another Sky är alla bra album som spänner mellan fantasy till progressiv rock till hans helt egna science-fiction-ljud.
Hihi, jag har alla album av Mike Oldfield, men vissa utav dom så måste man vara i rätt stämning för att tycka om, men han är helt underbar och en klass för sig.
Jag lyssnar helst till musik, som är minst lika gammal som jag, max tio år yngre. Inget bra har blivit gjort som original efter 1990... Möjligen Laleh och Lordi kan räknas som undantagen som bevisar regeln då.
Allätare... eller allyssnare kanske man borde säga...
Undantag:
- När man inte kan urskilja att det är sång som framförs... låter mer som man står i en hundgård... då går det bort. (Growling kallas "sångtekniken")
- Dansband (med vissa undantag åt andra hållet dock... dvs. dansband som går att lyssna på...)
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.