Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
På en del forum har man haft ett rankingsystem, alltså baserat på antalet inlägg. Ju fler inlägg desto fler stjärnor får man under sitt användarnamn. Vad är det för mod-kategori/sökord jag ska leta efter om jag vill ha något sådant på mitt forum?
En liten följdfråga, jag vill gärna att titeln ändras mer frekvent än "stjärnorna", alltså att efter 10 inlägg får man en titel och en stjärna, efter 20 inlägg får man en ny titel men inte en till stjärna, efter 30 inlägg får man en ny titel och en till stjärna, osv. Går det att ordna på något sätt?
Jomen den har jag hittat, problemet för mej är att jag inte vill att stjärnorna (det kan vara vilka symboler som helst men ska öka i antal allt eftersom inläggen ökar) inte ska stegras i samma takt som text-titlarna ändras.
Ska vi tolka det där som att du kom på en lösning? Special and Normal Rank Images erbjuder ett sätt att MODda sitt forum med bilder, som inte följer stegen. Multi-race rank theme mod rekommenderas i samband med den. De är mer avancerade än den funktion du söker, men väl värt att göra lite läsning i de trådarna om du känner för att mixtra lite med ditt forum.
Jag gjorde ungefär som Marcus tipsade, skillnaden är att jag helt enkelt inte tog med någon bild i titlarna mellan stjärnorna. Fånigt med titlar egentligen.