rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
nickecross
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: 2009-04-22 11:11
Svar: 0

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av nickecross »

Myhood hade reklam i mindre en 24 timmar om jag inte minns fel. Jag blev så arg då att jag skrev en massa saker i forumet som dom reagerade på. 1 ½ timma efter mittinlägg tog dom bort reklamen och gick ut med att de skulle komma reklam först till sommaren. Och att man då skulle få placera ut de själv på något viss. Så att de fortfarande passar in i designen.

De tycker jag att är att man bryr sig om sina medlemmar/ Kunder. I stället som ni på egetforum.se gör och placerar ut reklam lite här och där. Men de betyder inte att jag snackar skit om er eller något. De är bra med de arbetet ni lägger ner och man fattar att ni måste täcka kostnaden. Sedan är inte myhoods trafik begränsningar så mycket att tala om. Inget stort företag te.x har ju myhood i adressen och de finns ju inget behov att ha så stor trafik kvot varje månaden eftersom att en som bara har de som hobby gott klarar sig med de som finns. Om jag inte minns fel så är de 300 mb i månaden och så länge man inte laddar upp onödigt mycket emd bilder direkt på servern eller nerladdningsbara filer så är de inte heller något problem med de.

För bild uppladdning finns de ju en himla massa tjänster, Te.x http://www.pici.se :D
Användarens profilbild
egetforum.se
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 90
Blev medlem: 2006-01-20 18:15
Svar: 0
Kontakt:

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av egetforum.se »

Varför blev du så arg för att myhood la på reklam? Dom måste ju ändå få någon form av intäkt i längden.
Administratör för EgetForum.se
groggy1
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-05-06 17:56
Svar: 0

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av groggy1 »

egetforum.se skrev:Sen vet jag inte vad "kastar skit" betyder för dig, men för mig betyder det att tala nersättande och kritisera någon, vilket jag inte tycker att jag har gjort.
"Kasta skit" kanske var lite väl starkt tilltaget av mig men jag kom, och kommer, inte på något annat/bättre ord/sätt att beskriva de på. Dock kan jag hålla med dig om definitionen av uttrycket.

Angående trafikbegränsningar så är den på 4000MB. Sen kan man installera både forum, blogg (WP) och flera olika script med ett klick.
egetforum.se skrev:Varför blev du så arg för att myhood la på reklam? Dom måste ju ändå få någon form av intäkt i längden.
Jag antar att nickecross hade samma reaktion som mig när MyHood lade reklam på sidor. Dels utan att säga något till oss användare och sen på sättet som reklamen var utformad.
Och visst vet även jag att de måste ha en inkomst, men detta får inte ske på användarnas "bekostnad". DVS användarna ska inte fly hotellet bara för att de vill ha reklamen på användarnas sidor. En lösning som båda tjänar på är en bra lösning. Om bara en sida blir nöjd kommer antingen sidan eller användarna inte bli långvariga.
Användarens profilbild
nickecross
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: 2009-04-22 11:11
Svar: 0

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av nickecross »

egetforum.se skrev:Varför blev du så arg för att myhood la på reklam? Dom måste ju ändå få någon form av intäkt i längden.
De var för att den bröt sönder designen helt och hållet. Och de var en större banner längst uppe en vad Passagen brukar ha. Tycker att de är ett ganska stort steg i från reklam fritt till reklam. Om de bara är någon liten annons har jag inget att säga till om. Då skulle jag inte ens bry mig. :P Men vid andra sidan var jag ju inte den enda som blev arg.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av Kail »

Nu ska vi inte blanda ihop äpplen och päron. Om folk inte laddar ner tunga grejor från din sajt kommer du inte märka någon större skillnad om servern står i Sverige eller Kanada/USA. Det som skiljer sig är svarsstid. Om du din webbplats är illa optimerad, gör en mängd begäran (CSS-filer, JS-filer, bilder) kommer en hög latency/svarstid uppfattas om att din webbplats är långsam. Latency har dock inget att göra med hastighet för paketen går lika fort - teoretiskt ljusets hastighet - de färdas dock olika långt.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av Peetra »

Sen kan man installera både forum, blogg (WP) och flera olika script med ett klick
Det kan man på de flesta webbhotell, men det är ofta svårt att få support för det sen då nåt gåt fel, vilket det ju gör enklare om man inte har nån koll på vad som händer.
Användarens profilbild
egetforum.se
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 90
Blev medlem: 2006-01-20 18:15
Svar: 0
Kontakt:

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av egetforum.se »

Det kan man, men varken gratis eller utan begränsningar i bandbredd, vårt största forum har tex. 1.300.000 inlägg och drar runt 300G/mån i bandbredd, samt har ofta runt 200-800 personer online. Ska man installera ett sådan forum själv så krävs egen server för betydligt större summor än ett vanligt webbhotell.
Administratör för EgetForum.se
Användarens profilbild
nickecross
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: 2009-04-22 11:11
Svar: 0

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av nickecross »

egetforum.se skrev:Det kan man, men varken gratis eller utan begränsningar i bandbredd, vårt största forum har tex. 1.300.000 inlägg och drar runt 300G/mån i bandbredd, samt har ofta runt 200-800 personer online. Ska man installera ett sådan forum själv så krävs egen server för betydligt större summor än ett vanligt webbhotell.
Tar man te.x www.one.com som har fri trafik så gör de inte så mycket. Om man har ett så stort forum så kan man själv sätta upp en eller 2 annonser som nog betalar webbhotellets kostnad på 300-400 kroner om året.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av Peetra »

Om man har ett så stort forum så kan man
Näeeedå, man lär sig inte sätta in annonser eller använda ftp bara för att man har ett stort forum. :wink:
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av Marcus »

nickecross skrev:Tar man te.x http://www.one.com som har fri trafik så gör de inte så mycket. Om man har ett så stort forum så kan man själv sätta upp en eller 2 annonser som nog betalar webbhotellets kostnad på 300-400 kroner om året.
One har inte fri trafik, har du hör talas om att vränga lite på sanningen vid marknadsföring.

Tro mig, blir ditt forum stort och kräver resurser så kommer One att säga ifrån. Och då är det i form av:

"Skulle du vilja köpa till lite kapacitet" eller ens "Ditt konto drar lite för mycket resurser".

Nej, det kör helt enkelt:

WSOD eller eka ut din PHP-kod (inkl. innehållet i config.php).

Det som troligen tar slut först är nämligen CPU och/eller connections till databasen. CPU ger att PHP-kod ekas ut.

Och du, att köpa till resurser finns inte i deras affärsidé. Dra ner eller dra gäller.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
nickecross
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: 2009-04-22 11:11
Svar: 0

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av nickecross »

Alla sidor på myhood.se har gått förlorade.

Mail i från myhood:
Hej Niklas ******* Tidigt idag så uppstod problem på vår webbserver som har medfört att all användardata har blivit raderat. Troligtvis har någon användare utnyttjat något hål i mjukvaran som gjort det möjligt för dem att utföra detta. Tillsammans med detta har vårat backupsystem inte fungerat vilket gör att all användardata ser ut att ha gått förlorad. Backuper senare än ~20 februari är inte funktionella. Vi undersöker fortfarande saken men just nu ser läget inte bättre ut. Databasen är dock intakt och går att nå som vanligt via phpmyadmin. Ett definitivt mail kommer senare under dagen då vi vet mer om problemet.
Vad ska man säga?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av Holger »

Man vågar knapp säga det ... men ... det förvånar mig inte ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
nickecross
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: 2009-04-22 11:11
Svar: 0

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av nickecross »

De förvånade inte heller mig allt för mycket. Men jag tycker ändå att de är lite konstigt att dom inte är mer ordentligare med back-upen. Tur att jag redan hade övergett myhood :D Fast sörjer ändå min hemsida som låg där. Fast jag har inte vidareutvecklat den på ganska länge.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av Holger »

Bakuper efter den 20 februari är inte funktionella?????????? De har helt enkelt inte gjort några!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
groggy1
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-05-06 17:56
Svar: 0

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av groggy1 »

Men nu när MyHood ligger nere är det ju ett perfekt tillfälle att testa Egensajt, eller vad egetforums webbhotell hette.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster