"privat" forum samt spam.

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Mikewest
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-06-12 15:32
Svar: 0

"privat" forum samt spam.

Inlägg av Mikewest »

Hur gör jag för att ändra forum så att man måste logga in med namn, ej anonym, godlännas av mig först? Alla som läser, skriver eller deltar på forumet skall vara "offentliga och godkända", inga nadra skall kunna läsa. Är det då "priv" eller hur gör man? Detta gäller DELAR av mitt forum, andra skall vara "öppna", går det?

Vidare: plötsligt har det börjat dyka upp "blålänkar" vid vissa ord ("den", "jag" etc.) dessa länkar går till något säljbolag som vil erbjuda något. Jag har betalt för att bli av med reklam så det har inge tmed detta att göra...någon som vet?

Mycket tacksam för svar!!

Michael
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: "privat" forum samt spam.

Inlägg av Peetra »

Antar att du har ett forum från egetforum eller getforum? Detta är lite fel support då.

Men... Ja du ska sätta till privat under Läs å Inlägg å Svara osv. Sen göra grupper som har tillträde dit om inte alla reggade ska få tillgång till forumen.

Om alla reggade ska ha tillgång till forumen men inte gäster, så ska forumrättigheterna stå på reg. under Läs+

Angående de blåa länkarna; Ta kontakt med den du betalat bort reklamen till, egetforum har nyss lagt in reklamord i sina gratisforum, som inte ska synas för deras betalande kunder.

Peetra.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst