Uppgradera phpBB2.0.22 till 3

Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.

Moderator: Moderatorgrupp

Kategoriregler
Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.
fotbollsfantast
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-01-28 07:18
Svar: 0

Uppgradera phpBB2.0.22 till 3

Inlägg av fotbollsfantast »

Hejsan!

Jag och min kompis har nyligen skapat ett forum (http://www.fotbollsfantast.forum24.se/), och har sedan dess försökt komma underfund med hur man egentligen uppgraderar phpBB till den senaste versionen. Då vi till vår besvikelse gång på gång misslyckats, vänder vi oss därför hit, i hopp om att någon vänlig själ kan tänka sig att uppgradera detta?

Vet faktiskt inte hur många minuter (kanske timmar?), det tar, men om det rör sig om minuter kanske förfrågan inte skulle vara alltför omöjlig att uppfylla ändå?

Tack på förhand!

Är även ny på detta forum, men antar att kontakt via PM låter som den mest optimala lösningen.
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Uppgradera phpBB2.0.22 till 3

Inlägg av Marcus »

Jag tvivlar på att du kan uppgradera på den plats du har ditt forum.

Gratisforum.se (forum24) har inte lagt ut att det går.

Det du skulle kunna göra är att ta en backup från forumet (filer och databas), sätta upp det någon annanstans.

Sedan gör du din konvertering.

Men å andra sidan vet jag inte om du kan/får göra det för Gratisforum.se.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Re: Uppgradera phpBB2.0.22 till 3

Inlägg av Kail »

Mitt råd är att du försöker få en databasdump och skapar ett eget forum på ett vanligt webbhotell.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst