Öhm... hon som är webmaster för frk.nu får fortfarande dessa mail (på webmaster@frk.nu) men jag ändrade ju adressen till min egen. Finns det någon fler inställning någon annanstans...? I databasen kanske...?
Det är ju adressen som finns i tabellen phpbb_config sök reda på config_name > board_email. På samma rad vid config_value finns den adress som ska användas.
Kan vara så att den skickar det till användaren med user_id 2 som ju är den ursprungliga admin. Kolla om den har webmaster @frk.nu som adress, prova isåfall att ändra det till din adress och testregga. Men om det är så borde du meddela henne det (efter att du testat).
Hittade ingen board_email, bara en board_disable och en board_email_sig. Däremot har jag ändrat webmaster-adressen på användare 2 (som var den gamla webmastern). Men eftersom hon som är webmaster på frk.nu inte är vaken nu så kan jag inte kolla om hon fortfarande får reggnings-mailen... Men det visar sig. Jag återkommer om detta... ;o)
tumba25 skrev:Det ska finnas en board_email i phpbb_config. Om den inte finns tycker jag att du ska skapa den.
config_name = board_email
config_value = Din mailadress
Står det något i "ACP >> Generell admin >> Konfiguration >> E-post inställningar >> E-postadress till administratörskontot"?
/J
Oki, skapar den sen ikväll...
Japp, på e-postadress till administratörskontot står min adress...
Nu får jag förresten två mail för varje ny användare, så det var nog så att webmaster-användaren oxå får ett... Hur ändrar jag det... Vill ju bara ha ett i taget... ;o)
Jag provade att grejsa lite men lyckades inte få dubbla mail. Jag har mårkt att det kommer dubbla mail från vissa phpBB-forum.
Har du ställt in någon SMTP-server?
Om du bara har en mailadress själv kan du skaffa ett hotmail-konto eller liknande tillfälligt och peka dit den ena adressen. Då ser du om båda mailen kommer till samma.