Hej jag har ett forum som ligger hos One.com. Nu har jag upptäckt att dom bara tillåter 20 user connections på en gång. Så när antalet besökare kommer upp i 20 stycken crashar forumet och jag får felmeddelandet "phpBB : Critical Error Could not connect to the database".
När jag påpekade detta hos dom fick jag som svar:
Please check the following configuration
for PHP on our servers:
safe_mode = ON
memory_limit = 16M
upload_max_filesize = 12M
post_max_size = 12M
allow_url_fopen = On
max_user_connections = 20
max_allowed_packet= 4 MB
time out PHP script 30 sek.
time out på PHP side 135 sek.
Please check the above configuration with
regards to max_user_connection and other
attributes and the execution time of your
scripts. It is possible that the script has
timed out .
You can modify your scripts according to
these settings, to make your PHP scripts
run on our servers.
Så nu undrar jag, kan jag göra något för att förhindra detta? Vad är det för script dom menar?
Tacksam för svar.
/Henky
Hade One.com förut och vi fick inte ändra i våran phpconfig mer än att byta mellan php4 och 5. Om du nu lyckas hitta filen så ska du ändra max_user_connections = 20 till max_user_connections = XX hur många anslutningar du nu vill tillåta, jag tror dock inte du kan göra det eftersom de har samma MySQL server till flera användare där du bara får en egen databas.
Ja one.com tillhör de sämre webbhotellen. Jag rekommenderar du ser dig om efter alternativ. Vår sajt körs på ett amerikanskt webbhotell som jag har alla mina sajter på, de är väldigt bra och mkt prisvärda: http://www.doreo.com.
Tack för svaren. Det ser ut som om jag får hitta ett nytt hotel.
Doreo verkar sjysst, några andra förslag?
Kollade för skojs skull med Loopia och dom tillåter bara 15 anslutningar?
Loopia är ganska sopiga, de har idiotiska regler rörande uppsägningar av avtal. Jag känner inte till något svenskt webbhotell jag kan rekommendera på rak arm. Jag har slutat använda svenska webbhotell eftersom det mest är dyrt och dessutom dåligt.
Att googla efter recensioner är alltid en bra idé, men läs flera stycken och var kritisk. Många recensioner är ofta köpta!
Loopia ska ändra reglerna för uppsägning, men sopiga är dom ändå.
Dom Svenska hotell jag använder är Wopsa och Proinet, är nöjd med båda. Fast Proinet kan ta lite tid innan kontot aktiveras och dom har bara års-fakturering just nu. Och på Wopsa måste du säga till så du hamnar på en server i Sverige.
När du hittat ett hotell du tycker verkar bra så googla på deras namn så ser du vad andra har tyckt om dom.