Adsense på lösenordsskyddade forum

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

matshell
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 2007-05-16 23:49
Svar: 0

Adsense på lösenordsskyddade forum

Inlägg av matshell »

Hej,

Jag driver ett hyggligt välbesökt forum, som kräver registrering för att man ska kunna läsa innehållet i de olika forumen. Min undran är om det är möjligt att lägga på Adsense på mitt forum? Googles Adsense spindlar får ju uppenbart svårt att indexera upp innehållet i forumet om de möts av en inloggningsruta.

Får man smisk av Google om man t ex kollar USER_AGENT eller ip-adress och släpper in de som kommer från adsense utan inloggning? Jag vet att det är ett säkerhetshål, men det kan vara en risk som är värd att tas, för så hemliga är inte diskussionerna.

Finns det någon som löst detta och finns det några färdiga mods/scripts etc att ladda ner, för PHP är långt ifrån min expertis :-)
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Ja, att leverera olika sidor till sökmotorspindlar än till vanliga användare anses vara så kallat "black hat SEO" och bör undvikas.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
matshell
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 2007-05-16 23:49
Svar: 0

Inlägg av matshell »

Kail skrev:Ja, att leverera olika sidor till sökmotorspindlar än till vanliga användare anses vara så kallat "black hat SEO" och bör undvikas.
Jo, jag vet att det är så i fallet sökoptimering, men nu är det ju fråga om annonser och jag tänkte att det kanske fungerade annorlunda. Så det finns ingen lösning på problemet Adsense och Lösenordsskyddade forum, för jag kan ju inte vara den ende på jorden som upplevt detta?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Har du läst villkoren för AdSense? Har du kontaktat Google och hört dig för om lägga banners på icke-publika sidor bryter mot deras avtalsvillkor? Du kan skriva till Google på svenska, de har svensk supportpersonal.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Inlägg av Marcus »

Alternativet är t.ex. tradedoubler, där får du styra vilken reklam du får... :)

Vet att du vill ha AdSense, men jag tror du kommer få mindre positivt besked från dem.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
matshell
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 2007-05-16 23:49
Svar: 0

Inlägg av matshell »

Kail skrev:Har du läst villkoren för AdSense? Har du kontaktat Google och hört dig för om lägga banners på icke-publika sidor bryter mot deras avtalsvillkor? Du kan skriva till Google på svenska, de har svensk supportpersonal.
Jag har försökt vid upprepade tillfällen, men aldrig fått något svar.
matshell
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 2007-05-16 23:49
Svar: 0

Inlägg av matshell »

marcus skrev:Alternativet är t.ex. tradedoubler, där får du styra vilken reklam du får... :)

Vet att du vill ha AdSense, men jag tror du kommer få mindre positivt besked från dem.

/marcus
Jag ska ta mig en titt på tradedoubler, det vore intressant att se ett demo på de banners de producerar, eftersom mina medlemmar på forumet är rätt picky för att tala milt :)
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

matshell skrev:
Kail skrev:Har du läst villkoren för AdSense? Har du kontaktat Google och hört dig för om lägga banners på icke-publika sidor bryter mot deras avtalsvillkor? Du kan skriva till Google på svenska, de har svensk supportpersonal.
Jag har försökt vid upprepade tillfällen, men aldrig fått något svar.
De har alltid svarat på min mejl inom två dagar.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster