går ej att skapa full backup

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

[aliens]solifer
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

går ej att skapa full backup

Inlägg av [aliens]solifer »

Hej

Vi kör phpbb2 version 2.0.21 och det har funkat kalas hitills, men nu kan jag ej skapa backup mer, att gå in på admin del samt skapa backup funkar bra den börjar även tanka hem denna backup, men problemet är ju att det står att databasen är 11.4 mb stor och jag får hem 5,6 - 2.3 - 3.2 mb stor tex det blir olika var enda gång, när jag slår på gzip så hamnar filen på 14 mb??

Har oxo testat på fler datorer med olika internet leverantör ifall det skulle vara nåt sånt.

Vi har inga moddar eller så
http://www.aliens.se/phpbb2/index.php
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

har du tillgång till phpmyadmin använd det, för då kan du dela upp databasen i mindre delar... och tanka lite i taget..

så gzip filen får du hem hel och fin?

tja, varje fil tar ju upp lite extra plats... den innehåller säker massa som eg inte behövs, så då blir det mer
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
[aliens]solifer
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av [aliens]solifer »

Får olika storlekar på den gzip packade filen oxo , dock inte så stor skillnad, vad gäller phpmyadmin har jag inte men får kolla upp det mer!

Om jag kör backup 4 gånger på raken blir ingen lika?

Men varför tror du att det blivit så här nu då det funkat bra förut?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Vad har du för webbhotell? Som inte erbjuder phpMyAdmin. Hur som helst, om de inte gör det så kan ni enkelt installera det själva... så att ni kan skaffa er full kontroll över er databas.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar