Har suttit 3 nätter nu och ändrat alla engelska ord till svenska bilder. Skapat trådar mm. Pratade med en kille som drev ett likadant forum och frågade vad han tyckte om mitt. Väldigt snyggt tyckte han men ett problem... Jag bröt mot en regel... Språket måste vara på engelska på hela sidan... så jag började söka alternativ och hittade phpbb... laddade ner det där paketet och svenska översättningen utan någon som helst uppfattning om hur jag skulle gå till väga. Läser webdesign i plugget men har aldrig förståt mig på dom andra språken som tex vb, c++ och sånt...
Men iaf har läst några trådar här och där i detta forum men fattar ändå inte hur jag ska ändra i forumet. Måste jag ändra koder och dylikt?
Provade ladda upp hela paketet på min bredbandsbolagets konto. Drog dit och spanade in men inget syntes där. En fel sida visades... Ner i min dokument och kollade i mapparna kom fram till om jag skriver install/install.php kanske det händer nåt. Då fick jag upp ett dokument men en massa koder som jag inte hängde med alls på.
Så plz kan nån hjälpa mig lite på traven så man kommer igång?
Du måste ha ett webhotell med stöd för PHP och en databas som phpBB stödjer(t. ex MySQL). Så vitt jag vet så har inte bredbandsbolagets servrar stöd för PHP.
Och nej, du behöver inte ha några som helst programmeringskunskaper för att installera phpBB, även om det givetvis kan komma till nytta.