Förhindra att "avatarkolumnen" töjs ut

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

fink
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2007-01-09 17:07
Svar: 0

Förhindra att "avatarkolumnen" töjs ut

Inlägg av fink »

Har sökt ett tag efter en mod för denna funktion, men inte lyckas hitta någon. Problemet jag har är att kolumnen med användarnas avatar, datum, antal inlägg och hemort automatiskt utvidgar sig om man skriver i en för lång hemort. Har redan implementerat en mod som gör att för stora bilder samt för långa länkar som postas i forumet förminskas, men hittar ingenting som löser just detta problem.

Modden kan fungera exempelvis genom ett radbyte efter ett specifikt antal bokstäver, alternativt genom att man bara kan fylla i ett specifikt antal bokstäver i fältet "Ort" när man registrerar sig. Mycket tacksam om någon kan visa mig en mod för detta!

Exempel kan ses på http://www.greenday.se/forum/, ett flertal av användarna har fyllt i fältet Ort för långt.
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Inlägg av Marcus »

Jag har inte något färdigt...

Öppna viewtopic.php med någon bra texteditor.

Men du skulle kunna göra på två olika sätt, och det gör du viewtopic.php

Leta upp detta:

Kod: Markera allt

$poster_from = ( $postrow[$i]['user_from'] && $postrow[$i]['user_id'] != ANONYMOUS ) ? $lang['Location'] . ': ' . $postrow[$i]['user_from'] : '';
Och förslagsvis lägger du till en rad direkt efter den som ändrar innehållet i $poster_from om $poster_from innehåller för många tecken.

Antingen genom att rakt av klippa bort allt efter texten X.

T.ex. om man har 8 tecken som gräns, och någon skriver in Stockholm så får de vid ämnesvisning bara upp:

Stockhol

Man kan också göra att så att den klipper av, och radbryter och visar resen på en egen rad. Svårt att följa avstavningsregler dock.

Men ex. Stockholm skulle bli (med max 8 tecken):

Stockho-<br />
lm

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
fink
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2007-01-09 17:07
Svar: 0

Inlägg av fink »

Tack! Ska jobba på den när jag kommer hem idag!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster