Nybörjar Fråga
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Nybörjar Fråga
Jag har ett gratis forum som jag precis har dragit igång, mina kunskaper kring detta är inte stora så jag hoppas på någon hjälp.
Det är så att jag på flera sidor på nätet sett att dom har en sorts scoreboard eller livescore för sport, har sett en på denna sida, http://www.rebelsports.nu/forum/ nästan längst ner på vänster sida.
Min fråga är skulle det vara möjligt för mig att ha en sådan på forum i portalen? Det verkar ju annars vara något som alla kan ha för det är ganska många sidor jag sett den på.
Tacksam för hjälp av någon snäll själ.
Mvh
Granit
Om så är fallet är vår support extremt begränsad, då dessa aktörer helt sätter möjligheterna att kontrollera sitt phpBB-forum ur spel.
Och dessutom kan du troligen inte lägga till något som de inte har gjort åt dig i förväg.
/marcus
Jag har då inte bara valt namnet på forumet, det finns en hel del att göra ändå.
Och vad menar du med detta? "Och dessutom kan du troligen inte lägga till något som de inte har gjort åt dig i förväg."?
Jag har ju själv lagt till saker i portalen själv. Vad frågan gällde från början gällande scoreboarden var ju om det var tekniskt möjligt.
Men ska man bli bemött på det viset kan jag ju försöka få ett vettigt svar på annat håll.
Marcus är varken personlig eller elak. Allt arbete här görs på helt frivillig basis och av den anledningen kan vi inte ta ansvar för eller hjälpa folk som använder s k "gratisforum", dvs lösningar där man går till en sajt, fyller i namn och lite annan info och får ett fungerande forum. I normala fall måste man ladda ner phpBB och laddas upp den på ens hemsida och installera det för hand. I fall ett är det inte så mycket vi kan göra så vi råder alla att välja alt två.Granit skrev:Ursäkta mig, men jag har ju läst andra inlägg här från folk som har gratis forum, inte bemöter ni dom så?
Jag har då inte bara valt namnet på forumet, det finns en hel del att göra ändå.
Och vad menar du med detta? "Och dessutom kan du troligen inte lägga till något som de inte har gjort åt dig i förväg."?
Jag har ju själv lagt till saker i portalen själv. Vad frågan gällde från början gällande scoreboarden var ju om det var tekniskt möjligt.
Men ska man bli bemött på det viset kan jag ju försöka få ett vettigt svar på annat håll.
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Jag menade inte att vi inte kan försöka hjälpa dig (Tror bestämt att jag inte ens skrev det...), utan snarare att det oftast är så mycket som inte fungerar som phpBB gör om man laddar ner det och installerar det själv.Granit skrev:Ursäkta mig, men jag har ju läst andra inlägg här från folk som har gratis forum, inte bemöter ni dom så?
Och en fråga om något är tekniskt möjligt kräver också att jag som ska försöka hjälpa dig har alla delar av verkligheten klart för mig.
Och tyvärr är det så att de flesta av dessa "Gratis forum" gör verlkigheten lite annorlunda för en, vilket i värsta fall innebär att mitt svar om att det är tekniskt möjligt skulle kunna vara fel.
Så, på ett valigt phpBB finns det alla möjligheter i världen att lägga till vilken funktionalitet du vill...
Sedan kan jag inte svara på om det är det på det "gratis forum" som du valt. Du nämner ju t.ex. inte något om det i ditt inlägg.
Jag beklagar om du tolkade mitt första svar som att vi inte VILL hjälpa dig, då min avsikt vara att reda ut om vi KAN hjälpa dig.
MvH
/Marcus