Jag har just installerat (rättare sagt fått överflyttat från host) mitt lilla forum till egen domän.
Har inte gjort många förändringar ännu, men nåt är galet för jag får "Sidan kan inte hittas" vid in och utloggning och jag kan inte komma in på ACPn alls. Vad katten gör jag nu??
Den som inget vågar vinner inget.
Vi ses på Lyktstolpen!
Det kan vara att forumet forfarande är inställt på den gamla domänen. Du får försöka ta dig in i ACP på något sätt, eller så finns det någon fil du kan ändra i. Jag är säker på att någon här på forumet vet precis vad du kan göra om problemet är det jag tror att det är.
Jag har tillgång till allt, forumet ligger på B-one.
Däremot har jag inte en susning om vad PhpMyAdmin och MySQL är för något eller hur man använder dem
Vi ses på Lyktstolpen!
Gå till http://phpmyadmin.dindomain.se
Logga in med inloggningeuppgifterna som du har fått av b-one.
Till vänster visas din databas och dess tabeller.
Klicka på phpbb_config.
Klicka sedan på "Visa"/"Browse" i det högra fönstret.
Nu visas innehållet i tabellen.
Längst ner ser du en pil åt höger och en pil åt vänster. Med dessa pilar bläddrar du igenom innehållet - normalt sett är det tre sidor.
Någonstans kommer du att hitta de felaktiga inställningarna.
hrmpf
Med risk för att bli betrakta som komplett UFO
Vad är databasen för något, dvs vad finns i den?
(Sån't som folk skriver i forumet kan jag tänka mig, men mer då..)
Alltså, vad är det jag hanterar via MySQL/phpmyadmin respektive via FtP?
För om jag vill göra någon språkändring (har en del engelskspråkiga moddar) så gör jag väl det genom att ändra en fil i Frontpage och ladda upp den med FtP?
Vi ses på Lyktstolpen!
Aha, "sånt som kan matas in" var ett bra uttryck. Då förstår jag.
Att kika på php-filer i Anteckningar var mig övermäktigt. Fick bara huvudvärk
När jag öppnar dem i Frontpage ser de ut som det gör här när någon klistrar in ett kod-stycke för att fråga/visa. Då har jag åtminstone en CHANS att hitta det jag söker
Finns det någon kontraindikation på att använda FrontPage, som är bra att känna till?
Vi ses på Lyktstolpen!