quote-problem med 2.0.20

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Christian
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

quote-problem med 2.0.20

Inlägg av Christian »

Jag har problem med att quote med namn inte fungerar efter uppdatering till phpBB 2.0.20. Följande skrivs ut i klartext istället för att visas som citat:

Kod: Markera allt

[quote="Ett namn"]En text[/quote]
Det fungerar dock utan namn, d.v.s. om man skriver:

[quote]En text[/quote]
så visas det som:
En text
Det har varit en hel del diskussioner om detta på www.phpbb.com idag och igår. Flera som liksom jag har använt "changed files" för att uppdatera har fått problemet som man kan bli av med genom att disabla HTML-taggar. Någon kom också på att man kunde göra en modifiering i en fil för att bli av med problemet. Det mystiska är dock att inte alla som uppdaterar till 2.0.20 med changed files får problemet. Det verkar alltså som någon än så länge okänd extern faktor är inblandad också. Jag har dessutom sett att en person fick problemet när han uppdaterade från 2.0.17 till 2.0.19 så det verkar inte enbart ha med 2.0.20 att göra. Personen i fråga lyckades inte bli av med problemet igen, inte ens genom att nedgradera till den gamla versionen.

Är det någon här som har någon mer information om problemet eller som själv har råkat ut för det?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Lösning på problemet finns här

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

marcus, där beskrivs ingen lösning för quote-problemet! Eller har jag tomater på ögonen?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Christian
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Christian »

Nej, du har inga tomater i ögonen, Holger. Vad som beskrivs där är lösningen på ett privat meddelande-problem som fanns om man uppdaterade genom att använda code changes (för kraftigt moddade forum) men som nu är fixat där.

Däremot har arnaud.lb postat en work-around i denna tråd (dock så har privat meddelande-felet olyckligtvis blivit inblandat i den tråden också). Work-arounden han har postat är:

Lägg till följande rad:

$message = str_replace('"', '\\"', $message);
efter

$message = addslashes($message);
i filen includes/functions_post.php .
wizzard
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av wizzard »

Jag har phpBB 2.0.20 och har problem med bl a quotefunktionen som det visas ovan. Ändå laddade jag ner och installerade från phpBB.com för bara några dagar sedan. Dessutom kan jag nästan inget om php-kod.
Dessutom kan jag inte radera ranker eller smilies utan får då bara ett felmeddelande.
Har inte installerat några modar, bara lang_swedish och smiliepak.
Borde inte kodfel vara fixat i downloadfilerna nu?
Hur gör jag?
The wizzard has spoken.
Forumet CatWizzard
Skriv svar