Efter att ha läst lite här inne så verkade det ju smidigt att installera EM, inte minst eftersom jag har lagt in ett par moddar i forumet (restrict geust access och attachment modden). Funkade väl bara bra till att börja med, men sen blev det nåt knas med uppgraderingen i alla fall, och hur jag hamnade här där jag står just nu vet jag knappt...
I alla fall såg jag till att göra backup på databasen innifrån ACP:n innan jag satte igång med allt det här och eftersom jag försökt reinstallera EM (visst sa jag att jag inte riktigt vet hur det gick till...) ett antal gånger beslutade jag mig för att helt enkelt radera forumet genom webbhotellets c-panel och göra om allt från början, med 2.0.18 från början. Började då med att installera EM, och det funkar fint äntligen, "uppdaterade in" databasen genom ACP:n och då står det i ACP:n att jag använder 2.0.17 i alla fall. Har därför försökt uppgradera igen med EM men det går inte (se urklipp några rader ner) - och frågan är om det helt enkelt bara står fel - men att jag ändå har 2.0.18 nu och därför kan vara nöjd med uppgraderingen? Borde jag ha gjort på nåt annat sätt? (Förutom det uppenbara med att inte klanta till mig när jag installerar saker!)
Installation Failed
EasyMOD encountered the following error(s). A general error could be ABC. A critical error means D and you should do XYZ.
Error Detail
Critical Error
FIND FAILED: In file [common.php] could not find:
// The following code (unsetting globals) was contributed by Matt Kavanagh
MOD script line #147 :: FAQ :: Report
MOD Data
MOD Title: phpBB 2.0.17 to phpBB 2.0.18 Code Changes 1.0.1 phpbb_2.0.17_to_2.0.18.txt
Author: markus_petrux N/A Markus N/A
Processed Themes: subSilver
Processed Languages: bulgarian; norwegian; macedonian; serbian_cyrillic; bosnian; albanian; german; greek; romanian_no_diacritics; german_sie; korean; english; italian; catalan; kurdish; spanish; uighur; serbian; estonian; azerbaijani; french; japanese; polish; chinese_simplified; turkish; galego; asturian; spanish_argentina; indonesian; russian; lithuanian; welsh; croatian; hebrew; russian_tu; mongolian; arabic; icelandic; romanian; swedish; thai; czech; ukrainian; hungarian; portuguese_brazil; chinese_traditional_taiwan; slovak; dutch; portuguese
Files Edited: 1
Commands Processed: 2
Unprocessed Commands: 0
The following commands were not recognized by EasyMOD and were ignored. The MOD script line number is displayed.
Unprocessed Commands
EasyMOD successfully processed the following commands:
Commands Processed
DIY INSTRUCTIONS #119
BEFORE installing this MOD, you have to upload the file
install/update_to_latest.php, execute it and then delete it
from your webspace.
It will execute the following SQL statements:
CREATE TABLE phpbb_sessions_keys (
key_id varchar(32) DEFAULT '0' NOT NULL,
user_id mediumint(8) DEFAULT '0' NOT NULL,
last_ip varchar(8) DEFAULT '0' NOT NULL,
last_login int(11) DEFAULT '0' NOT NULL,
PRIMARY KEY (key_id, user_id),
KEY last_login (last_login)
);
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('allow_autologin','1');
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('max_autologin_time','0');
UPDATE phpbb_users SET user_active = 0 WHERE user_id = -1;
UPDATE phpbb_config SET config_value = '.0.18' WHERE config_name = 'version';
OPEN #142
common.php