Ändring av registreringsformulär
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Ändring av registreringsformulär
När man registrerar sig så måste man fylla i vissa uppgifter, t.ex. email. Jag skulle vilja ändra så att det i stället för att bara stå "E-post adress: *" så skulle jag vilja att det stod något om att man måste registrera en riktig epost adress för att det kommer ett bekräeftelsemail. Vilken fil ska jag ändra i samt vart i filen?
/
Simon
Du kan också lägga in en kommentar direkt i själva filen där informationstexten finns, och det är i filen profile_add_body.tpl i katalogen templates/subSilver. Då kan du skriva in vad du vill efter kolonet och asterisken i följande rad:
<td class="row1"><span class="gen">{L_EMAIL_ADDRESS}: *</span></td> Men om du ändrar i den filen så kommer det stå samma text oavsett vilket språk du har inställt på forumet... Ett tips är att öppna tpl-filen i en html-editor (ex dreamweaver), så du kan se vad du vill ändra på ett enklare sätt.
/MN
Kod: Markera allt
$lang['Email_address'] = 'E-postadress';Om du endast använder svenska som språk så är alternativet med ändring i profile_add_body.tpl bättre.
Ett tredje alternativ:
öppna usercp_register.php
hitta
'L_EMAIL_ADDRESS' => $lang['Email_address'],Kod: Markera allt
'L_EMAIL_ADDRESS_EXTRA' => $lang['Email_address_extra'],hitta
$lang['Email_address'] = 'E-post adress';Kod: Markera allt
$lang['Email_address_extra'] = 'TEXTEN SOM DU VILL VISA';hitta
<td class="row1"><span class="gen">{L_EMAIL_ADDRESS}: *</span></td>Kod: Markera allt
<td class="row1"><span class="gen">{L_EMAIL_ADDRESS}: *<br>{L_EMAIL_ADDRESS_EXTRA}</span></td>Hälsningar
Holger
Ingen support via PM!