Ändring av registreringsformulär

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

skinner
Medlem
Medlem
Svar: 0

Ändring av registreringsformulär

Inlägg av skinner »

Hej!
När man registrerar sig så måste man fylla i vissa uppgifter, t.ex. email. Jag skulle vilja ändra så att det i stället för att bara stå "E-post adress: *" så skulle jag vilja att det stod något om att man måste registrera en riktig epost adress för att det kommer ett bekräeftelsemail. Vilken fil ska jag ändra i samt vart i filen?
/
Simon
MN
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Inlägg av MN »

Du kan ändra detta på två olika sätt. Dels kan du gå in i själva språkfilen och göra ett tillägg efter texten "E-postadress". Leta efter raden $lang['Email_address'] = 'E-postadress'; i filen lang_main.php i katalogen language/lang_swedish. Där kan du ändra vad du vill inom de enkla citat-tecknen.

Du kan också lägga in en kommentar direkt i själva filen där informationstexten finns, och det är i filen profile_add_body.tpl i katalogen templates/subSilver. Då kan du skriva in vad du vill efter kolonet och asterisken i följande rad:
<td class="row1"><span class="gen">{L_EMAIL_ADDRESS}: *</span></td> Men om du ändrar i den filen så kommer det stå samma text oavsett vilket språk du har inställt på forumet... Ett tips är att öppna tpl-filen i en html-editor (ex dreamweaver), så du kan se vad du vill ändra på ett enklare sätt.

/MN
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Hmm, jag vet inte om

Kod: Markera allt

$lang['Email_address'] = 'E-postadress';
eventuellt används på andra ställen också, t.ex. i profilen. Så prova och kolla.
Om du endast använder svenska som språk så är alternativet med ändring i profile_add_body.tpl bättre.

Ett tredje alternativ:
öppna usercp_register.php
hitta

'L_EMAIL_ADDRESS' => $lang['Email_address'],
lägg till efter

'L_EMAIL_ADDRESS_EXTRA' => $lang['Email_address_extra'],
öppna lang_main.php
hitta

$lang['Email_address'] = 'E-post adress';
lägg till efter

$lang['Email_address_extra'] = 'TEXTEN SOM DU VILL VISA';
öppna sedan profile_add_body.tpl
hitta

<td class="row1"><span class="gen">{L_EMAIL_ADDRESS}: *</span></td>
ersätt med

<td class="row1"><span class="gen">{L_EMAIL_ADDRESS}: *<br>{L_EMAIL_ADDRESS_EXTRA}</span></td>
Prova, detta borde fungera!

Hälsningar
Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar