Lägga till instruktioner vid avatarinladdning

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

skinner
Medlem
Medlem
Svar: 0

Lägga till instruktioner vid avatarinladdning

Inlägg av skinner »

Hej!
Det är så att vårat forum ska bara tillåta fjärravatarer men vi får många pm från folk som inte förstår hur det går till. Så jag har skrivigt en tråd om det men nu vill jag ha dom instruktionerna där man laddar upp avatarerna. Vilken fil ska jag gå in om lägga till den texten i?
/
Simon
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

tja, förslagsvis så kan du skapa en forum tråd i en lämplig kategori, det borde vara enklast...

men annars så borde det fungera med att lägga till det i faq-filen (root/faq.php), men just nu så sitter jag på en dator som inte är min egen, så jag har lite problem med att kolla på det lite närmare. För jag tror du måste ändra i någon språk fil också.
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Öppna lang_main.php och sök efter

Kod: Markera allt

$lang['Avatar_explain'] = 'Visar en liten bild precis under dina detaljer i dina inlägg. Endast en bild kan visas åt gången, bredden får inte vara större än %d pixlar, höjden får inte vara större än %d pixlar och filstoleken får inte vara större än %d KB.';
Ersätt detta med

$lang['Avatar_explain'] = 'Visar en liten bild precis under dina detaljer i dina inlägg. Endast en bild kan visas åt gången, bredden får inte vara större än %d pixlar, höjden får inte vara större än %d pixlar och filstoleken får inte vara större än %d KB.<BR><font color="#ff0000"><b>din förklaring här ...</b></font>';
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
skinner
Medlem
Medlem

Inlägg av skinner »

Tack!

Undar om det går att ha html kod i? Tänkte ha en länk till instruktionerna i stället för en massa text.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Visst

$lang['Avatar_explain'] = 'Visar en liten bild precis under dina detaljer i dina inlägg. Endast en bild kan visas åt gången, bredden får inte vara större än %d pixlar, höjden får inte vara större än %d pixlar och filstoleken får inte vara större än %d KB.<BR><a href="din länk">Din förklaring här ...</a>';
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar