Får du ALLTID upp det när du skall sända PM/email eller bara ibland?
Det är ett problem som dyker upps edan ett par versioner av phpBB. Tyvärr har ingen en tillförlitlig lösning.
Jag skulle kunna tro att det beror på en vissa uppdatering av själva PHP på servern. Jag har samma problem. Men inte alltid.
Som sagt: tyvärr har ingen en lösning på detta. Det enda du kan göra är att testa med en äldre version av PHP. Det vore mycket intressant att få höra vilket resultat du får.
Om du hyr webhotell så oftast så finns det redan ett php forum installerat i ditt webhotell, men du ska bara aktivera det.
Jag hyr webhotel från: Surftown och är mycket nöjd både med deras support och själva hotellet. Och hos dom finns det redan ett php forum om man vill aktivera det.
Jag har förresten hört en lösning som skulle kunna vara till hjälp:
Om du i din ACP anger en mailadress som inte existerar, t.ex. för att du använder catch-all för dina mail så kan det hända att ditt webbhotell lägge rin en spärr för hur många mails om kan skickas genom PHP-funktionen per timme/minut/sekund.
Prova alltså med en mailadress som verkligen existerar. Jag tror att MITT problem har lösts på detta sätt!
@springpojke: om du hyr plats på ett webbhotell så kan du normalt sett välja mellan olika paket. Välj ett paket som innehåller FTP, PHP och mysql så kan du använda phpBB (antingen en version som webbhotellet erbjuder eller den som du laddar hem från phpbb.com).