Administrations inloggning.

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

pihl
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-05-15 17:04
Svar: 0

Administrations inloggning.

Inlägg av pihl »

Jag behöver hjälp med mitt forum.
När jag ska logga in som administrator, kommer det upp att jag måste "Re-Authenticate":a mig för att komma åt Administrator panelen, altså, att jag måste skriva in mitt användarnamn & password igen.

Jag gör då det men när jag klickar på logga in kommer jag tillbaka till index. Jag har testat ominstallera, på Install.php när man skrivit in allt tjaffs om databas osv. och skrivit in att forumet ska heta t.ex. Mitt Forum, men det blir inte så efter man sparat inställningarna och tagit bort contrib & install. Det blir Yourdomain.com Forum Index, som det är default, och inte det som jag valde (Mitt Forum :P)

Kan det vara rättigheter som ska ställas in? Vilka filer&/mappar ska vara CHMOD:ade till 777 och vilka ska inte?

Ni kan själv kolla; http://www.satf.net/pointless/phpBB2/

Ett litet utdrag från errorlog:

Kod: Markera allt

[15-May-2005 17:27:09] PHP Warning:  main(./db/mysql.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/jonas/public_html/pointless/phpBB2/includes/db.php on line 31
[15-May-2005 17:27:09] PHP Warning:  main(): Failed opening './db/mysql.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/jonas/public_html/pointless/phpBB2/includes/db.php on line 31
[15-May-2005 17:27:09] PHP Fatal error:  Cannot instantiate non-existent class:  sql_db in /home/jonas/public_html/pointless/phpBB2/includes/db.php on line 60
[15-May-2005 17:27:11] PHP Warning:  main(./db/mysql.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/jonas/public_html/pointless/phpBB2/includes/db.php on line 31
[15-May-2005 17:27:11] PHP Warning:  main(): Failed opening './db/mysql.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/jonas/public_html/pointless/phpBB2/includes/db.php on line 31
[15-May-2005 17:27:11] PHP Fatal error:  Cannot instantiate non-existent class:  sql_db in /home/jonas/public_html/pointless/phpBB2/includes/db.php on line 60
[15-May-2005 17:27:35] PHP Warning:  main(./includes/constants.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/jonas/public_html/pointless/phpBB2/common.php on line 192
[15-May-2005 17:27:35] PHP Warning:  main(): Failed opening './includes/constants.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/jonas/public_html/pointless/phpBB2/common.php on line 192
[15-May-2005 17:27:35] PHP Warning:  main(./includes/template.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/jonas/public_html/pointless/phpBB2/common.php on line 193
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 2004-03-23 17:20
Svar: 0
Ort: Lund

Inlägg av elis »

Har du ställt in din webbläsare på att vägra cookies?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Där är ett problem med databasen ser det ut som.
Har du raderat mappen db också? Den skall nämligen vara kvar ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
pihl
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-05-15 17:04
Svar: 0

Inlägg av pihl »

Jag har inte raderat db.
Jag använder Firefox, och som det ser ut, så ska den "allowa" cookies från hemsidor.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster